Rècord de participació en el Premi Azorín 2026, amb més de 700 novel·les
El Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros, es lliurarà el dijous 5 de març a la sala simfònica de l'Auditori de la Diputació d'Alacant
Un total de 735 novel·les originals procedents de tot el món —una participació rècord— concorren al Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros per al guanyador. Organitzat per la Diputació d'Alacant i l'Editorial Planeta, es lliurarà el dijous 5 de març.
479 de tots els participants no tenen una procedència precisada, mentre que 121 són espanyols i deu de la resta d'Europa, 44 de l'Amèrica del Nord, 76 de l'Amèrica del Sud, quatre de l'Amèrica Central i un d'Àsia. Entre els de signatura espanyola, n'hi ha quatre d'Alacant i tres de València.
El jurat que haurà d'elegir el guanyador el presidix el diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, i hi estan els escriptors Reyes Calderón, Juan Eslava Galán i Luz Gabás, el doctor en Filologia Hispànica i crític literari Jaime Mas, l'escriptor i crític literari José Ferrándiz i la directora d'Editorial Planeta, Belén López Celada.
La cerimònia d'entrega serà a la sala simfònica de l'Auditori de la Diputació d'Alacant (ADDA) i podrà seguir-se en directe pels comptes de YouTube, així com a través de la xarxa social X amb l'etiqueta #azorin2026.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
Un gos evita el segrest d'una dona a Polinyà de Xúquer mossegant un dels atacants
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
El colpista Antonio Tejero mor a Alzira el mateix dia que es desclassifiquen els documents del 23F
-
La boira complica la circulació a l'A-3 a la Plana d'Utiel-Requena i a l’AP-7 al Baix Maestrat i la Plana