El raïm, protagonista de la mostra Alere/Dolia d'enoturisme i gastronomia de Teulada Moraira
Durant una setmana s'han programat tallers, tasts de vermut, embotits i productes locals i un demostració culinària a càrrec del cuiner Evarist Miralles
Si hi ha una estrela gastronòmica a la Marina Alta, sens dubte, és el raïm moscatell i els grans cuiners ho saben. Per això, és el gran protagonista de la XII edició d'Alere/Dolia, Mostra d'Enoturisme i Gastronomia que comença aquest divendres a Teulada Moraira. “El raïm és un bombó tancat que pots usar-lo com a beguda líquida, postres, salses, vinagres o vins. Val per a tot”, assegura el xef Evarist Miralles.
Més enllà dels productes locals, la fira vol fer valdre les persones, les mans que fan possible que arriben a taula. “Entenem que una casa de menjars necessita envoltar-se d’artesans, ramaders, llauradors i pescadors”, afig el cuiner.
En això va tindre molt a veure el periodista Antonio González Pomata. Amb més de 13.000 publicacions sobre productes i plats tradicionals del nostre territori i a qui fan homenatge en l'exposició Menjars de la Terra. “Ha deixat un llegat interessantíssim que parla de la gastronomia alacantina”, apunta la directora de l’auditori de Teulada Moraira, Maite Serrat.
Durant una setmana s'han programat tallers, tasts de vermut, embotits i productes locals i també una demostració culinària a càrrec d’Evarist Miralles.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo