Posen a la venda una samarreta solidària per a ajudar les comissions falleres afectades per la barrancada
L'artista Martín Forés és l'autor del disseny, que "representa la fortalesa i unió de les Falles enfront de l'adversitat"
El 29 d'octubre, la barrancada va trencar el projecte faller de moltes comissions, que van perdre els seus monuments, els locals i també els equipaments. Ara, la Junta Comarcal Fallera Horta Sud i Inclusió Fallera han posat en marxa un moviment solidari batejat Falles i Fang, que pretén ajudar-los a recuperar-se amb una recaptació de diners.
Per aconseguir-ho, l'artista Martín Forés ha dissenyat una samarreta que ja es pot comprar en línia i que s'ha presentat este dimarts de vesprada. El disseny, segons la plataforma, ha sigut creat amb un propòsit: "representa la fortalesa i la unió de les Falles enfront de l'adversitat". Darrere de cada samarreta "hi ha una història de solidaritat reflectida en un mural especial creat per l'autor durant els moments més difícils de la dana".
Tot el que es recapte amb la venda es destinarà íntegrament a la reconstrucció dels casals fallers. El projecte ha nascut de l'esforç conjunt de festers i ciutadania, "compromesos amb la reconstrucció d'estos espais de trobada i cultura".
En la seua pàgina web dissenyada per a este projecte, recorden cronològicament aquella fatídica vesprada: des que el barranc de Poio es va desbordar fins a la inestimable ajuda dels voluntaris, que "van rescatar el que van poder d'una festa que és alguna cosa més que pólvora i llum: [és] identitat, comunitat i tradició".
Per això, animen a la compra d'esta samarreta, que "acosta a estes comissions un pas més cap a la normalitat". Perquè, com bé diuen els impulsors d'esta iniciativa, "en baixar les aigües, va quedar clar que moltes Falles no podrien recuperar-se sense suport".
Més llegit
-
València recupera un vol directe a Nova York quasi quinze anys després: United Airlines connectarà les dos ciutats el juny del 2027
-
Tres ferits, dos greus procedents de Luxemburg, en un aparatós accident a l'AP-7 a Ondara
-
Investiguen el cas del cadàver d'una dona de 64 anys que han trobat a la platja de Puçol
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Kareem Tunde se’n va al West Bromwich Albion
-
Un meteostunami o rissaga sorprén els banyistes de les platges de Santa Pola, Dénia i Xàbia