Obri el betlem monumental de Xàtiva, el més gran de l'Estat
El pesebre l'han elaborat artistes fallers amb materials reciclats o en desús
El pesebre monumental de Xàtiva (Costera), considerat el més gran de mides naturals de l'Estat, podrà visitar-se des d'aquest dissabte fins al 9 de gener, a l'Albereda Jaume I de la ciutat. El betlem té una superfície de 1.600 metres quadrats i fa 70 metres de llargària i 20 d'amplària.
Any rere any des de fa vint, l'Ajuntament de Xàtiva instal·la aquesta creació artesanal elaborada per artistes fallers. Tant les figures de dimensions reals com els decorats estan fabricats amb materials reciclats o en desús que "s'arrepleguen de l'ecoparc durant mesos o es retiren del depòsit municipal per a restaurar-los i així poder-los reutilitzar com a decorat en aquest pesebre sostenible", assenyalen en l'Ajuntament.
Un betlem solidari
En l'escena del naixement de Jesús es poden trobar diverses fonts on el públic pot contribuir aportant donatius a entitats que donen suport a causes solidàries. "Al betlem hi ha la font que apaga la fam, la que lleva el fred, la que dona la pau, la de la igualtat i la del riu de la Concòrdia", expliquen en l'Arquebisbat. Igualment, les fruites i verdures utilitzades per a adornar el naixement "generalment les donen comerços locals i després de les festes s'entreguen a entitats que atenen persones sense recursos", apunten en el consistori.
Més llegit
-
Mor una dona de 54 anys a la piscina municipal de Mislata
-
Desmantellen una trama piramidal que operava des de Silla i va estafar més d’un milió d’euros a través d’un club fals d’inversors
-
L'Audiència Nacional imputa l'exparella d'Ábalos, Jessica Rodríguez, en el cas Koldo
-
Els banyistes es troben amb un escaló de metre i mig vora mar a la platja de Motilla, a Sueca
-
El Sindicat d'Estudiants de València denuncia l'assalt de la seua seu pel regidor de Vox Juanma Badenas
-
Un home mor a l'interior d'un cotxe als voltants de la factoria PowerCo a Sagunt
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2026 | L'hora de la cultura | Maria Guillem i Antoni Ariño
-
04.07.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
03.07.2026 | Terra de bous
-
04.07.2026 | Fem banda
-
03.07.2026 | 90 minuts
-
03.07.2026 | 'Alcoi, Art i Indústria': una mostra que explora la relació entre la creació contemporània i el patrimoni industrial.