L'organista de l'Abadia de Westminster, plat fort del cicle "Música del cel" d’Elx
Matthew Jorysz ha tocat en el funeral de la reina Isabel II o la coronació de Carles III
L'organista de l'Abadia de Westminster, Matthew Jorysz, oferirà aquest divendres a la vesprada un concert a Elx, dins del cicle de concerts “Música del cel”. Ha tocat en actes històrics com el funeral de la reina Isabel II o la coronació del seu fill, el rei Carles III d'Anglaterra
Diuen que l’orgue és l’instrument musical que ens aplana el camí cap al cel, una categoria espiritual que s’entén només en entrar en una església i sentir com sona. La basílica de Santa Maria a Elx acull aquest cap de setmana la desena edició de "La música del cel", un cicle internacional d’orgue que enguany té convidats d’excepció.
Mathew Jorysk tocarà aquesta vesprada. És l'organista més jove del programa, però té ja una llarga experiència. És l’organista assistent a la Badia de Westminster i ha tocat en dues cerimònies que han deixat empremta en la seua carrera: el funeral d'Isabel II i posteriorment la coronació de Carles III. “Normalment, nosaltres només toquem orgue i cor, però en aquestes ocasions també toquem amb una gran orquestra”, assegura als micròfons d’À Punt.
En aquest espai tan arrelat al Misteri d’Elx tenen uns dels millors orgues d'Europa, fer-lo sonar és ja part d'un patrimoni cultural que s'ha de conservar.
Més llegit
-
La flotilla més multitudinària de la història es dirigix cap a Gaza carregada d’ajuda humanitària
-
Les carreteres valencianes afronten el punt àlgid de l’operació tornada amb més de 626.000 desplaçaments
-
Aemet activa l'avís groc per temperatures de 36 graus al litoral sud de València este diumenge
-
Detingut per apunyalar i llançar per la finestra la seua dona a Manresa, Barcelona
-
Protecció Civil certifica la fi de "l'episodi de grans incendis forestals simultanis" que ha cremat 300.000 ha en vint dies
-
Un atac d'Israel mata el primer ministre houthi del Iemen i diversos membres del seu govern