L'Ajuntament de Madrid espera que "molts valencians" gaudisquen de la primera mascletà a la capital
El consistori liderat per Martínez-Almeida assegura que l'espectacle es dispararà amb "totes les garanties de seguretat"
La vicealcaldessa de Madrid i portaveu del govern municipal, Inma Sanz, espera que "molts valencians" s'acosten a la capital a gaudir de la mascletà que es dispararà a la ciutat el 18 de febrer. L'espectacle pirotècnic és una promesa de l'alcalde, José Luis Martínez-Almeida, si l'homòloga de València —María José Catalá— guanyava les eleccions municipals del 28 de maig i recuperava la ciutat per al PP. S'ubicarà al pont d'El Rey, al costat del riu Manzanares, i tindrà "totes les garanties de seguretat".
"S'han vist molts llocs, i se n'ha triat un que s'entenia que era el que millors condicions reunia. I, per tant, que garanteix la seguretat", ha justificat aquest dimarts Sanz sobre la celebració d'aquest esdeveniment en una zona de Madrid Río, prop del parc de la Casa de Campo.
Des del Laboratori de Madrid Salut recorden que els bombers de l'Ajuntament madrileny han treballat amb els efectius de València i que les empreses pirotècniques estan "perfectament ensinistrades perquè tot transcórrega amb tota normalitat".
Almeida, que va desvelar dilluns l'escenari triat per a la mascletà, ha defés que el pont d'El Rey reuneix els requisits tècnics i de seguretat necessaris i, alhora, ofereix una de les panoràmiques "més belles de la capital", als peus de la catedral de l'Almudena i del Palau Reial.
El consistori de València i el de Madrid han fixat el cap de setmana del 17 i 18 de febrer, previ a la Crida —l'acte que dona tret d'eixida a les Falles amb el parlament de les falleres majors des de les Torres de Serrans animant la ciutadania perquè se sume a les festes— com a data en què es dispararà la primera mascletà en la capital d'Espanya, de la mà de Pirotècnia Valenciana.
Més llegit
-
Més de cent equips directius de centres educatius públics presenten la dimissió en bloc
-
La confederació d'associacions de pares i mares d'alumnes reclama una reunió urgent amb la Conselleria d'Educació
-
Troben un bust de l'època alt-imperial romana a la platja de l’Almadrava d'Alacant
-
L'excap d'informatius d'À Punt confirma a la jutgessa que ell tenia coneixements dies abans de la dimensió de la dana
-
Educació manté oberta la negociació "sense imposicions" i acusa els sindicats de rebutjar l'oferta "més ambiciosa d'Espanya"
-
Els sindicats traslladen el rebuig dels docents a l'oferta d'Educació i la consellera dona per acabada la reunió
Més vist
Més escoltat
-
20.05.2026 | 90 minuts
-
20.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
20.05.2026 | Esports À Punt
-
19.05.2026 | L'hora de la cultura | Borja Penalba i “Teló de fons”, amb Juanjo Prats
-
19.05.2026 | Les notícies del migdia
-
18.05.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Joan Abril i Vicent Zaragosí impulsen ‘Murmur’, la nova aposta gastronòmica a Altea