Il·lustració internacional i viatges a mons ficticis protagonitzen el cinqué Baba Kamo
El festival del llibre il·lustrat acull trenta expositors, una exposició i diverses activitats durant tot el cap de setmana al Centre del Carme
El festival i fira del llibre il·lustrat Baba Kamo torna al Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) de València aquest cap de setmana. Hi haurà una trentena d’editorials, llibreries i segells d’autoedició que se sumen a una exposició i diverses activitats que faran gaudir els visitants a través de la ficció.
“Els llibres il·lustrats són el primer contacte que tenim amb l’art durant la nostra infància, i tenen la capacitat d’ensenyar-nos a gaudir de l’art des dels nostres primers anys”, ha declarat el director del Centre del Carme, José Luis Pérez Pont. El festival inclou, en aquest sentit, amb una àmplia agenda d’activitats adreçades a tots els públics.
Xarrades, música i tallers al voltant de la il·lustració
Aquest dissabte a les 19:00 hores l’escenari de Baba Kamo acollirà una taula redona en la qual els creadors Henning Wagenbreth i Sophia Martineck conversaran sobre el seu treball multidisciplinari.
Tot seguit, a les 20:30 hores, el grup berlinés The Mazookas oferirà un espectacle que conjugarà una presentació del seu art gràfic acompanyat de ritmes musicals populars que viatgen de l’Est europeu fins al continent americà.
Quant a les activitats infantils, aquest dissabte a les 11:30 tindrà lloc el taller "La gran auca dels oficis imaginaris" que convidarà la xicalla a dibuixar oficis inventats. Diumenge, a la mateixa hora, el taller familiar "XYZ", buscarà estimular la curiositat i l’expressió a partir de llibres singulars.
D’altra banda, s’han organitzat altres activitats d’aprenentatge i creació col·lectiva amb la finalitat de reflexionar al voltant de la biblioteca del futur de la mà del projecte del CCCC Biblioteca Expandida i Deslocalitzada.
Negrescolor guanya Baba Kamo 2022
L’exposició internacional d’il·lustració editorial Babalunga i Kamolongos, que cada any acull el festival, compta enguany amb 169 participants de països com Portugal, Itàlia, l’Argentina, Xile, Bolívia, Mèxic, l’Equador, l’Uruguai i Espanya.
Entre tots aquests creadors, el barceloní Joan Negrescolor ha estat seleccionat com a guanyador de l’edició d’enguany “per la seua coneguda producció editorial amb llibres que tracten xiquets i xiquetes sense condescendència i on els missatges contundents proposen, sense renunciar a la tendresa, una reflexió crítica sobre el món en el qual vivim”, ha explicat el jurat.
Negrescolor serà l’encarregat de la imatge gràfica de la pròxima edició del festival, agafant el relleu de la il·lustradora Mariana Rio, guanyadora de l’any passat, que ha col·laborat amb l’estudi Yinsen en l’elaboració d’un cartell que ret homenatge a personatges icònics de la literatura il·lustrada.
Aquest aparador del llibre il·lustrat ha estat organitzat per l’Associació de Professionals de la Il·lustració Valenciana (APIV) i la Fundació pel Llibre i la Lectura (FULL), amb el suport de la Direcció General de Cultura i Patrimoni.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
La Comunitat Valenciana registra el major augment de població d’Espanya, amb Torrevieja, Gandia i Benidorm al capdavant