'Els Guerrers de Xi’an' ja és l'exposició més visitada del MARQ, amb més de 200.000 entrades
La mostra continuarà al museu fins al 28 de gener del 2024 i consta d'una selecció de deu escultures originals de terracota
L'exposició amb peces originals de terracota dels Guerrers de Xi’an, formada per nou figures de soldats i un cavall, que s'exposen en el Museu Arqueològic d'Alacant (MARQ) ha superat les 200.000 visites i s'ha convertit en la mostra amb més afluència de públic en la història del centre expositiu.
Segons la Diputació d'Alacant, a falta de més de dos mesos perquè s’acabe la mostra El llegat de les dinasties Qin i Han, la Xina. Els Guerrers de Xi’an”, les xifres són de rècord poc més de sis mesos després des de la inauguració.
L'exposició continuarà a Alacant fins al 28 de gener del 2024 i consta d'una destacada selecció de deu escultures originals de terracota. És el nombre màxim d'aquestes peces que l'administració nacional del patrimoni cultural de la Xina, amb seu a Pequín, autoritza en les eixides a l'estranger. Al seu costat s'exhibeixen 120 peces més o conjunts originals, algunes de les quals no s'han exposat mai fora de la Xina, i cinc rèpliques, entre les quals destaquen dos carros, que es distribueixen en les tres sales temporals del MARQ.
Aquesta exposició ofereix un inèdit disseny expositiu amb material didàctic i accessible per a tots els públics, així com recursos sensorials que han permés crear un ambient immersiu a través de diferents olors.
Més llegit
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
Un nou radar en la V-30 multarà els vehicles que superen els cent quilòmetres per hora
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
La Guàrdia Civil continua la cerca del fugitiu mentre mantenen detingut el seu acompanyant
-
Un jove enterrador encén les xarxes mostrant el seu treball en el cementeri de Vilamarxant