Guardamar del Segura descobreix una vil·la romana sota una torre islàmica
L’Ajuntament vol convertir el municipi “en un gran parc temàtic arqueològic” que inclouria la nova troballa i altres restes històriques.
Una vil·la romana, soterrada durant segles, davall d'una torre islàmica excavada a la platja de Guardamar del Segura. És la troballa que han fet els arqueòlegs i experts de la Universitat d’Alacant i de l'Ajuntament de Guardamar. Per al municipi, aquest nou element patrimonial suposa un reclam arqueològic més per a atraure turistes.
El jaciment abasta una àmplia extensió de restes disperses pel conjunt dunar litoral. “Abans de la torre, ací hi va haver una vil·la romana, un espai de treball, de producció i de residència. Hi havia espais productius i un espai on residia l'amo”, explica Sonia Gutiérrez, catedràtica d’Arqueologia de la Universitat d’Alacant. L’estudi d’aquestes restes arqueològiques permetrà conéixer més detalls del passat de Guardamar del Segura, com l’economia dels seus avantpassats.
L’Ajuntament de Guardamar, per la seua banda, ha fet una gran aposta per recuperar el patrimoni de la localitat i donar-lo a conéixer, protegint alhora l’espai natural. Des de l'àrea municipal de Patrimoni, José Gambin recorda que el consistori ha dissenyat una sèrie de rutes mediambientals que, a l’hora de gaudir del paisatge i de la riquesa botànica del municipi, permeten als senderistes recórrer els enclavaments arqueològics més importants del poble.
En aquest sentit, l’alcalde de Guardamar del Segura, José Luis Sáez, explica que la intenció de l’Ajuntament és “convertir el municipi en un gran parc temàtic arqueològic i seguir sumant actius”.
Mentrestant, els arqueòlegs continuaran treballant al jaciment per intentar trobar algun tros més de la història de Guardamar.
Més llegit
-
Hospitalitzats una dona i el fill de tres anys en caure del balcó d'un primer pis a Canals
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
Emergències avisa els ajuntaments aigües avall de la presa de Buseo d'un desembassament preventiu
-
Avís taronja per a este dimecres a la vesprada en gran part de València i el sud de Castelló per tempestes fortes
-
L'incendi de Tuéjar, a mercé del vent i amb el risc que bote a l'altra banda del pantà de Benagéber
-
L’Aemet eleva l’avís a taronja per a dijous en el litoral d'Alacant i del sud València per intensitats de 60 l/m² en una hora