Gandia recitarà Estellés en asturià, gallec, basc, castellà i valencià
El Palau Ducal dels Borja acollirà este divendres un recital a càrrec de dones poetes de diferents parts d'Espanya
"Veus que reciten Estellés" és el títol de l'espectacle poètic-musical que tindrà lloc este divendres, a les 19 hores, al pati d'armes del Palau Ducal dels Borja de Gandia (Safor), amb motiu del centenari d'Estellés. Es tracta d'un recital a càrrec de dones poetes de diferents parts d'Espanya: Yolanda Castaño (Santiago de Compostel·la); Rocío Acebal (Oviedo); Marta Mori (Gijón); Leire Bilbao (Ondarroa); Àngels Gregori (Oliva). En l'acte s'escoltaran versos del poeta valencià traduïts a diferents llengües de l'Estat.
A més, Carmina Andrés, filla d'Estellés, mantindrà una conversa amb la directora general del Llibre, del Còmic i de la Lectura del Ministeri de Cultura, María José Gálvez, sobre la figura del pare, segons ha informat el Ministeri.
D'altra banda, hi haurà música en directe del valencià Borja Penalba, que cantarà els versos d'Estellés, segons ha explicat el consistori. Amb este encontre, Gandia commemorarà el primer centenari del naixement del poeta Vicent Andrés Estellés (1924-2024). Organitzat pel Ministeri de Cultura i l'Institut Municipal d'Arxius i Biblioteques (IMAB), la trobada poètica s'emmarca dins de la programació de la celebració de l'Any Estellés Gandia.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Interior confirma com un crim masclista l'incendi de Burgos en què han mort tres dones
-
Detenen un home a Xirivella per amenaçar i assetjar lone Belarra per Instagram
-
Mor Luis Planes, fundador de l'empresa valenciana Pollos Planes
-
Trump acusa Espanya de no cooperar en la guerra contra l’Iran i torna a amenaçar de tallar el comerç