La Fundació Càtedra Enric Soler i Godes entrega els vintens premis d'innovació pedagògica dels professionals de l'ensenyament
Els premiats d'enguany han sigut el professor de Biologia i botànic, Ricard Pitarch García, i el Centre d'Educació Especial Castell Vell.
La Fundació Càtedra Enric Soler i Godes ha entregat per vinté any consecutiu els guardons que porten el seu nom Premis Enric Soler i Godes. L'hotel Intur de Castelló ha sigut l'escenari per a reconéixer la innovació pedagògica dels professionals de l'ensenyament a les comarques del nord. Enguany els premiats han sigut el professor de Biologia i botànic, Ricard Pitarch García, i el CEE Castell Vell. Pitarch treballa en projectes mediambientals amb alumnes de l'IES Porcar de Castelló. La Fundació Càtedra Enric Soler i Godes es dedica a promoure la innovació pedagògica, a custodiar el llegat material i simbòlic del mestre castellonenc, així com a celebrar conferències o editar llibres d'investigació. Des de l'any 1999 la fundació ha entregat 27 premis a títol individual i altres 24 a col·lectius relacionats amb la innovació pedagògica en l'ensenyament.
Enric Soler i Godes: un mestre valencianista
Enric Soler i Godes (Castelló, 1903-1993) va ser mestre, escriptor i valencianista. Soler va ser precursor de la idea de crear una Societat de Mestres Valencianistes amb l'objectiu de lluitar per la personalitat i la història del País Valencià, la unitat de la pàtria, el sentiment nacional i la llengua valenciana. Soler entenia l'eduació com a un aprenentatge respectuós amb els infants i una eina fonamental per al progrés social.
Més llegit
-
La CHX va retirar els seus agents mediambientals a les 17:00 hores la vesprada de la dana
-
Quatre persones ferides en un xoc frontal entre dos cotxes a l'N-340 a Vila-real
-
Polònia abat diversos drons russos després d’una “violació de l’espai aeri sense precedents”
-
La policia desactiva a Castelló una bomba de la Guerra Civil espanyola
-
L'esclafit humit deixa empreses destrossades, cotxes bolcats i arbres arrancats de soca-rel a Redován
-
Begoña Gómez diu al jutge que alguna vegada va demanar a l'assessora algun "favor" puntual