La Falla del Patrimoni es cremarà a Leucata, a França
Una delegació de la Junta Central Fallera visita aquest cap de setmana el Festival Internacional Sol i Festa.
Les falleres majors de València i les seues corts d’honor participen aquest cap de setmana en el Festival Internacional d’Espectacles de Carrer Sol i Festa a Leucata, al sud de França. Juntament amb elles, viatja una banda de música i la falla del Patrimoni, obra de l’artista faller Ximo Esteve. Aquest monument, creat per a Fitur Madrid al 2017, ha passat ja per diverses d’ubicacions i ha sigut cedit per la Fundació Turisme València. Aquest diumenge es cremarà en finalitzar el festival.
No és la primera vegada que la Junta Central Fallera participa en aquesta trobada internacional del Mediterrani, ja que en 2011 una falla infantil i un grup de balls tradicionals van participar en el certamen. Aquesta vegada, l’Ajuntament de Leucata ha convidat una delegació valenciana, encapçalada per les màximes representants de la festa, perquè mostren als milers d’assistents al festival alguns dels aspectes que posen en valor la festa com a patrimoni de la humanitat, com ara l’art efímer, la indumentària, la música i el foc.
Les Falles de València participaran en les desfilades que se celebren en aquest festival artístic que enguany celebra la 22a edició. Un esdeveniment que fa que Leucate es convertisca cada any en un gran teatre a l’aire lliure ple de música, gastronomia i tradició.
Aquest diumenge es cremarà la falla al costat del mar. Serà el punt final per a un monument que representa la fita que es va aconseguir el novembre de 2016, quan la Unesco va declarar les Falles patrimoni immaterial de la humanitat.
Més llegit
-
Comença l'hivern astronòmic amb mínimes de -2 °C en punts de l'interior de València i Castelló
-
Els Estats Units intercepta un segon petrolier enfront de les costes de Veneçuela
-
El PP guanya les eleccions d'Extremadura però depén de Vox, que ix reforçat amb sis escons més que en el 2023
-
Fred de ple hivern per a la setmana de Nadal
-
Renfe oferix 640.000 places amb origen i destinació Comunitat Valenciana durant les festes de Nadal
-
Els Estats Units amenacen de tancar els ports a les embarcacions espanyoles mentre es denegue l'accés de vaixells amb armes per a Israel