Reobrin el recinte de concerts del Rototom després d'evacuar-lo per fortes ratxes de vent
Les persones afectades per aquesta cancel·lació poden utilitzar la polsera d'accés per a entrar al recinte durant la jornada de dijous
L’organització del Rototom Sunsplash de Benicàssim ha reobert aquest dijous el recinte de concerts, després d'evacuar-lo per seguretat durant la nit de dimecres a dijous per la irrupció d’una tempesta amb fortes ratxes de vent. L'organització del festival ha anunciat que les persones afectades per aquesta cancel·lació podran validar la polsera per accedir també aquest dijous al festival, utilitzant els mateixos accessos al recinte, per a gaudir de la tercera jornada del Rototom. "Com ja havia actuat el 60% del programa en el moment de la cancel·lació, no és possible retornar els diners de les entrades", ha justificat en un comunicat.
Evacuació per seguretat
Els responsables de l'esdeveniment van ordenar l’evacuació del recinte de concerts per tal de garantir la seguretat dels prop de 20.000 assistents.
La cancel·lació es va anunciar per megafonia en l’àrea dels escenaris passada la mitjanit, una vegada havia finalitzat el concert d’un dels artistes que encapçalava el cartell d’enguany, Julian Marley. En un comunicat, el festival ha traslladat que l’equip directiu va decidir suspendre la programació prevista per a la resta de la nit i evacuar el recinte.
En eixe moment, segons detalla el comunicat, el públic assistent va ser desallotjat "ràpidament del festival pels equips de seguretat sense que s'haja patit cap mena de danys personals". L’organització ha afegit que "el públic allotjat en el càmping del festival està segur i fora de perill".
En els vídeos que els assistents han publicat a les xarxes socials es pot apreciar com en eixe moment les ràfegues de vent sacsejaven amb força les carpes i les tendes de campanya de la zona d’acampada.
L’evacuació preventiva del festival ha tingut lloc cinc dies després de l’incident ocorregut al Medusa Festival, a Cullera, on la caiguda d’estructures metàl·liques a causa d’un esclafit sec va deixar un mort i una trentena de ferits. Eixe mateix cap de setmana, el festival Rabolagartija de Villena (l’Alt Vinalopó) va haver de desallotjar d'urgència els 5.000 assistents pel fort vent.
La programació del Rototom Sunsplash per a aquest dijous es manté, ja que, com ha explicat l’organització del festival "cap estructura s’ha vist compromesa i les previsions meteorològiques són bones". Així doncs, el recinte del festival ha tornat a obrir les portes a partir de les 14:00 h.
Més llegit
-
L'incendi d'un camió talla 45 minuts l'A-7 a Paterna (Horta Nord) cap a Barcelona i causa una cua quilomètrica
-
Divendres assolellat i cap de setmana estable, però fresc, amb un episodi de pluges dèbils i disperses dissabte
-
Renfe veu viable que els trens arriben a l'estació del Nord en les mascletaes, però els pararà a Albal mentre no reba "garanties de seguretat" de l'Ajuntament
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
Les Falles encaren un cap de setmana clau amb mascletaes, castells, ninots indultats i la Plantà