Elx busca la fórmula jurídica per a registrar la denominació 'Nit de l'Albà'
L'Ajuntament il·licità anuncia que estudia com registrar aquesta marca com a festa popular de la localitat i considera que "no en pot haver cap altra a la Comunitat Valenciana"
Hi pot haver dos nits de l'Albà a la Comunitat Valenciana? L'Ajuntament d'Elx pensa que no i, de fet, ha anunciat aquest dimecres en un comunicat que estudia la manera de protegir aquesta marca com a festa popular il·licitana. Una festa que es remunta al segle XIV. Mentrestant, en les Falles de València se celebra des de 2016, i a proposta de la falla de Na Jordana, la Nit de l'Alba, una tradició de 1966 i 1967.
L'alcalde d'Elx, Carlos González, ha explicat aquest dimecres la postura del seu Ajuntament i el que representa: "De Nit de l'Albà, n'hi ha una, i considere que només en pot haver una: la Nit de l'Albà d'Elx. Es tracta d'una tradició il·licitana que es remunta al segle XIV i que és molt més que un espectacle pirotècnic, és una senya d'identitat dels il·licitans. Considere, per tant, que des del punt de vista de la identitat no pot haver una altra Nit de l'Albà a la Comunitat Valenciana perquè el fet que n'hi haguera una altra desvirtuaria l'essència i el sentit últim de la nostra festa. I des del punt de vista de l'estratègia turística, entenc que no té sentit promocionar dues nits de l'Albà a la Comunitat Valenciana".
González ha anunciat també que vol demanar a l'alcalde de València, Joan Ribó, que busque una denominació per a la seua festa que no coincidisca amb aquesta tradició dels il·licitans, "ja que es tracta d'una festa de nova creació, que s'emmarca en les Falles i no és una tradició, sinó una innovació. Estic segur que l'Ajuntament de València ens comprendrà", ha afegit.
Per la seua banda, el regidor de Cultura Festiva de l'Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha explicat que la Nit de l'Alba es programa "fa temps" i que s'ha recuperat a proposta de la comissió Na Jornada perquè "ja existia abans". Galiana ha afegit que no ha rebut en tot cas "cap comunicació sobre el tema". Es tracta d'un acte que té lloc el mateix dia de la Plantà de les falles a la ciutat de València i que es concreta en el llançament de castells de focs d'artifici de forma simultània per tota la ciutat.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
La rebel·lió dels joves no és suficient
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre