El CVC proposa que el cultiu de cànem a Callosa de Segura siga declarat BIC immaterial
L’organisme consultiu en materia cultural assegura que es tracta d’una “tradició de referència per a totes les terres del Baix Segura”
El ple del Consell Valencià de Cultura (CVC) ha aprovat aquest dilluns proposar a la Generalitat la declaració del cultiu de cànem a Callosa de Segura i de la festa de la Mare de Déu del Castell de Cullera com a béns d'interés cultural (BIC) immaterial.
El CVC ha abordat un informe que estudia els orígens i l'evolució històrica del cultiu del cànem a Callosa de Segura, les fases de producció, la indústria del filat i del calçat, els béns d'interés vinculats a l'activitat i les mesures de salvaguarda. El CVC valora i justifica "positivament" la declaració de BIC immaterial d'aquest cultiu per tractar-se d’una "tradició de referència per a Callosa i per a totes les terres del Baix Segura, en la qual s'implica molta població".
També ha acordat sol·licitar a la Generalitat una possible declaració de BIC immaterial de la festa de la Mare de Déu del Castell de Cullera, en la qual valora la riquesa antropològica de la festa. Es tracta d'una celebració, diuen, que ha anat evolucionant al llarg dels segles i que posseeix una sèrie de valors patrimonials que el CVC estima que compleixen les condicions per a ser declarada BIC immaterial.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12 hores
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU