Cultura compra l'obra de Sorolla 'Presa d'hàbit' per 110.000 euros
La pintura, fins ara en mans privades, anirà a parar al Museu Sorolla
En ple Any Sorolla, el Ministeri de Cultura i Esport ha adquirit l'obra Presa d'hàbit, de Joaquim Sorolla, per 110.000 euros en una subhasta després d'exercir el dret de tanteig, segons ha publicat el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Segons publica aquest divendres el BOE, el Ministeri de Cultura va exercir el dret de tanteig sobre l'obra que figurava en el catàleg de la subhasta pública celebrada a la sala Ansorena de Madrid el passat 14 de desembre de 2022. Presa d'hàbit és una aiguada sobre paper que anirà a parar al Museu Sorolla, de titularitat estatal.
Així mateix, en aqueixa mateixa subhasta, el departament d'Iceta ha exercit el dret de tanteig per dues obres més: l'oli sobre tela Verge d'Atocha de Maino, per 30.000 euros i que anirà a parar a l'inventari de Patrimoni Nacional; i l'obra Vista d'Alcalá La Real', de Pérez Villaamil, per 80.000 euros i que serà depositada en el Museu del Romanticisme.
Més llegit
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Mor un home de 52 anys en un accident de moto a Favara i un altre resulta ferit greu
-
José Antonio Marco, número 3 de Montero, dimitix després que se l'haja vinculat amb el cobrament de suborns d'empresaris
-
Metrovalència restablirà per complet el servei afectat per la dana el 27 de juny
-
La Comunitat Valenciana rebrà del govern espanyol 14.013 milions d'euros de les entregues a compte, un 10% més que en 2024
-
Junts vincula el suport a Sánchez al fet que garantisca el compliment dels pactes de la investidura