Correus llança 124.000 segells commemoratius pel centenari de la mort de Sorolla
La imatge, obra de l’artista Diego González Ragel, reprodueix un retrat en primer pla del pintor
Correus ha presentat aquest dilluns un segell dedicat al pintor valencià Joaquim Sorolla, amb motiu del centenari de la seua defunció, un dels grans mestres de la pintura espanyola de finals del XIX i inicis del XX. El segell, que es pot adquirir en les oficines de Correus, té una tirada de 124.000 segells, pertany a la sèrie Efemèrides i reprodueix un retrat en primer pla del pintor. L'autor de la imatge és Diego González Ragel.
La companyia de repartiment destaca que Sorolla va demostrar des de jove l'afició i els dots per al dibuix i la pintura. El pintor va assistir a classes nocturnes de dibuix de l'escultor Cayetano Capuz i posteriorment es va formar en la prestigiosa Escola de Belles Arts de Sant Carles.
El llegat de Sorolla, segons Correus, contempla més de 2.000 obres i la seua pintura aborda temes variats, sempre des de la perspectiva del naturalisme, la rapidesa de captació i execució, i l'aclaparador domini de la llum.
Més llegit
-
Mata el veí d'una punyalada al coll a Benimàmet després de discutir pel volum de la música
-
Un accident i les retencions habituals de cada matí deixen vora deu quilòmetres de cua a la pista de Silla
-
La Crida dona la benvinguda a les Falles 2026 amb el foc com a lema i protagonista de l'espectacle
-
El Villarreal reacciona ràpidament per a emportar-se el duel valencià (2-1)
-
L'última setmana de febrer comença amb oratge primaveral i temperatures en lleuger ascens
-
Estabilitat anticiclònica