Compte arrere per a la gran Cordà de Paterna
En aquest espectacle pirotècnic es disparen vora 70.000 coets en menys de 20 minuts
Després d’un any d’espera, la gran Cordà torna a omplir la matinada del dilluns els carrers de Paterna de pólvora i il·lusió. Com a preludi, aquest dissabte s'ha celebrat al coetòdrom un espectacle pirotècnic amb el foc com a protagonista.
Durant la gran Cordà tradicional centenars de tiradors i tiradores disparen uns 70.000 coets en menys de 20 minuts. Per a protegir-se, els i les participants es preparen amb una indumentària per a evitar possibles cremades. Botes de bomber, granota de cuiro, un casc i guants de soldador són els elements més bàsics.
Per a garantir la seguretat, es mobilitzaran més de 150 efectius: 35 agents de la Policia Local, 25 membres de Protecció Civil, diverses dotacions de bombers i unitats especials del Cos Nacional de Policia i de la Guàrdia Civil.
Pel que fa al dispositiu sanitari, que enguany s'ha duplicat, estarà compost per diverses ambulàncies i quatre equips medicalitzats complets, entre els quals s'inclouen dues unitats de vigilància intensiva i dos hospitals de campanya.
A més, com a novetat i de manera complementària al curs CRE (Consumidors Reconeguts com a Experts) obligatori per a participar en l'esdeveniment, s'ha oferit una formació als tiradors i tiradores participants en mesures de seguretat per a millorar el desenvolupament de l’acte.
Es compta també amb el sistema d'intercomunicadors, implementat en els últims anys, que permet als responsables de seguretat informar del que succeeix a l'interior de la zona de foc de manera ràpida i eficient durant el transcurs d'aquesta.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat