Comença la rehabilitació del santuari de Sant Joan de Penyagolosa
Aquest emblema de la comarca és un monument arquitectònic declarat bé d'interés cultural i pol d’atracció de turisme
Ja han començat les obres de rehabilitació integral del santuari de Sant Joan de Penyagolosa, a Vistabella del Maestrat, després que els últims arrendataris tancaren el restaurant i l'hostatgeria l'any 2018. Disposarà d'un alberg de visitants de 46 places, restaurant i església. Està previst que les obres, pressupostades en 4 milions d'euros i finançades al 50% entre la Diputació de Castelló i la Generalitat, acaben abans del 2024.
La rehabilitació d’aquest monument arquitectònic declarat bé d'interés cultural és molt important perquè és un referent turístic de primer orde, indica a À Punt NTC el guia turístic del municipi, José Manuel Edo. De fet, tots els comerços de la localitat esperen amb candeletes que estiga llesta, ja que els darrers anys s’ha notat molt la disminució de la clientela, explica Maria Pilar Casado, fornera del poble. Així, la reobertura del santuari serà bona per a tot el poble, diu la propietària d’un dels restaurants de Vistabella, Rocío Moliner.
L’alcalde, Jordi Alcon, per la seua part, assegura que esperen que es mantinga el ritme actual de les obres, que aniran seguides de l’electrificació de tot el complex per a “assegurar condicions mínimes de qualitat”.
Al santuari de Sant Joan de Penyagolosa arriben alguns dels pelegrinatges més antics del territori, i és punt de trobada dels excursionistes que pugen al cim, fi de carreres internacionals i paratge per al divertiment familiar.
Més llegit
- 
                        
                                                        Troben sense vida l'ocupant d'un cotxe que va caure al port de Gandia
- 
                        
                                                        Educació proposa que el professorat elabore activitats i les pose en la plataforma quan se suspenguen les classes per alerta meteorològica
- 
                        
                                                        Detingut per quarta vegada en un mes el lladre de les xapes per dos nous robatoris a Benimaclet
- 
                        
                                                        Divendres de neteja de làpides i visites matineres als cementeris
- 
                        
                                                        Mazón emplaça a una compareixença en uns dies: “Em faig càrrec del dia d'ahir”
- 
                        
                                                        Letícia encarrega el vestit del funeral a una dissenyadora de Paiporta afectada per la dana
Més vist
Més escoltat
- 
                        
                                                        30.10.2025 | 90 minuts
- 
                        
                                                        27.10.2025 | Dia Nacional del Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat
- 
                        
                                                        29.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Un any de la dana: homenatge a les víctimes | Primera Part
- 
                        
                                                        29.10.2025 | Les notícies del matí
- 
                        
                                                        29.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Un any de la dana: homenatge a les víctimes | Segona Part
- 
                        
                                                        29.10.2025 | Esports À Punt