Castelló de la Plana proclama Carla Sánchez Aranda com a Na Violant d’Hongria
El popular acte marca el preàmbul de les Festes de la Magdalena 2023
Castelló de la Plana respira ja ambient de Magdalena. La jove castellonenca Carla Sánchez Aranda, de 22 anys, ha sigut proclamada aquest dissabte com a Na Violant d’Hongria per a les Festes de la Magdalena 2023, el títol honorífic ret homenatge a qui va ser dona del rei Jaume I i una de les màximes representants de les festes fundacionals.
L’acte més esperat de la Germandat dels Cavallers de la Conquesta, en què també s’han presentat les sis dones de companya que conformen la cort d’honor de Na Violant, ha tingut lloc al Teatre Principal de la ciutat.
Na Violant d'Hongria és una figura clau en la fundació de la ciutat el 1251. En declaracions a À Punt Notícies, Carla Sánchez ha recordat el paper mediador que va tindre la reina per a atorgar els privilegis amb què es va autoritzar als primers castellonencs traslladar-se de la muntanya al pla.
Més llegit
-
Un Nino Bravo de vint metres serà la falla municipal de València en el 2027
-
L'última proposta d'Educació culmina amb tres acords parcials
-
La inflació valenciana tanca un maig estable al 3,2% per les rebaixes fiscals en l'energia
-
Ford presenta el seu model preparat per a conduir sense mans i que té segell valencià
-
Els docents desmunten l'acampada en l'última jornada de vaga indefinida
-
La taxació encarregada pel jutge estima en 1,3 milions d'euros les joies intervingudes a Zapatero
Més vist
Més escoltat
-
12.06.2026 | 90 minuts
-
11.06.2026 | L'hora de la cultura | Paco Zarzoso i 'Moments estel·lars de la història dels valencians'
-
11.06.2026 | 'Indestructibles berlanguianas', el documental que revisa la mirada de Berlanga sobre la dona a través de Josefina Molina
-
11.06.2026 | El papa Lleó XIV fa història amb la seua visita a una presó espanyola
-
11.06.2026 | L’univers teatral de Paco Zarzoso
-
11.06.2026 | Cadena de valor |? El BCE puja els tipus d’interés al 2,25% després de quasi tres anys de contenció