El cas Dulceida: les xarxes ens fan més infeliços?
La seua retirada de les xarxes per raons de salut mental posa en relleu les exigències d'una vida digital perfecta
La retirada de la influencer Aida Doménech, també coneguda com a Dulceida, de les xarxes socials per raons de salut mental posa en relleu les exigències d'una vida digital perfecta. Feia dotze anys que estava en exposició pública digital com a estrela de la constel·lació de les influencers amb vora tres milions de seguidors. Ara, ha fet servir la mateixa xarxa que la satura d'exigències per a anunciar una retirada temporal d'Instagram.
La pressió d'una vida plena a colp de foto i vídeos de color de rosa ha sigut la raó de pes d'aquesta celebritat catalana. Però, la pregunta és, quina repercussió té en les persones consumidores d'Instagram?
Segons ens explica la psicòloga Gemma Pinilla, el problema arriba en els referents que es trien en les xarxes. “S’està utilitzant aquestes persones com si foren un espill on mirar-se, quan no són un reflex real de la societat”, ha assegurat.
Instagram parla d'una felicitat que els especialistes en psicologia anomenen positivitat tòxica. Un món ideal, on la lletjor i la tristor no existeixen, però generador de grans frustracions per als consumidors d’aquesta xarxa.
Més llegit
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "La probabilitat de trobar-los vius és poca"
-
La família de les víctimes del naufragi a Indonèsia demana prudència i evitar especulacions
-
L'Ajuntament de València suspén Expojove i totes les activitats municipals a l'aire lliure este diumenge
-
Compte arrere per a adquirir la balisa V-16, obligatòria a partir del 2026
-
Quatre valencians desapareguts en naufragar una embarcació turística a Indonèsia
-
L’últim cap de setmana de l’any estarà marcat per la pluja i l’oratge inestable