Augmenta el consum de cultura entre els espanyols
Escoltar música, llegir o anar al cinema són les activitats preferides.
El consum d’activitats culturals augmenta entre els espanyols. Així conclou l’Enquesta d’Hàbits i Pràctiques Culturals a Espanya 2018-2019 del Pla Estadístic Nacional, que recull que escoltar música és l’activitat més practicada, amb una taxa del 87,2%, seguit de llegir, amb un 65,8% i anar al cinema amb una taxa del 57,8%.
Després de la música, la lectura i el cinema, les activitats culturals que més fan els espanyols són visitar monuments o jaciments (el 50,8%), i l’assistència a exposicions o galeries d’art (46,7%). Cada any, el 46,8% dels enquestats assisteix a espectacles en directe. Hi destaquen els concerts de música actual, (30,1%) i el teatre, (24,5%). Amb menor freqüència es troben l’assistència a concerts de música clàssica (9,4%), ballet o dansa, (8%), espectacles de circ, (7,3%), òpera, (3,3%), o sarsuela, (1,5%).
El 26,8% de la població acudeix cada any a una biblioteca o hi accedeix virtualment, mentre que només un 7,1% acudeix a un arxiu.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
La policia investiga la presumpta agressió d'un jove de 17 anys a una dona de 52 amb un bat de beisbol
-
Cinc valencians en la llista de De la Fuente per als pròxims amistosos
-
Detinguda una dona a Alacant per fer un tractament estètic sense titulació mèdica a una menor
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
Més vist
-
L'emoció de Marta Mercader en la Cremà de la falla municipal infantil
-
19.03.2026 | Atrapa'm si pots
-
FOTOGALERIA | L'Ofrena de Carmen Prades, la fallera major de València, en imatges
-
19.03.2026 | La Cremà | Primera part
-
19.03.2026 | Les notícies del matí | TV | Segona hora
-
19.03.2026 | La Cremà | Segona part