Alacant programa més de vint espectacles de titelles vingudes de cinc països
La ciutat acull la 32a edició del festival internacional, que l’any passat va reunir més de 5.000 espectadors.
De fils, de guant, japoneses, d’ombres i, fins i tot, dins d'una caixa, una modalitat pròpia de Sud-amèrica. Són només alguns dels titelles que, des d’aquest divendres, reunirà Alacant, en una nova edició del seu festival internacional. Fins al pròxim 8 de desembre, passaran setze companyies per la ciutat, algunes vingudes des de Dinamarca, el Canadà o el Brasil.
S’han programat una vintena de representacions teatrals en diferents espais de la ciutat, com ara al Centre Cultural Les Cigarreres, el Teatre Arniches o el Castell de Santa Bàrbera, amb la finalitat d’acostar aquesta modalitat teatral a la ciutadania. De fet, l’any passat vora 5.600 persones van assistir als espectacles de titelles programats.
En l’edició d’enguany hi haurà espectacles de fins a set modalitats diferents. Algunes de les més cridaneres, seran les de bunraku, procedents del Japó, així com una modalitat que consisteix a un xicotet espectacle, dissenyat per a un únic espectador, perquè es representa dins d’una caixa escènica, per on pot albirar l’espectador.
A més dels espectacles, que permetran veure des de modalitats tradicionals de marionetes fins a altres més actuals, el festival contempla activitats paral·leles. Una d’elles serà un taller per a aprendre a dissenyar titelles amb tecnologia digital o una conferència teatralitzada, en què el "ponent" serà el titella Peneque, el valent, i s’encarregarà de contar l’evolució del teatre de titelles. Així mateix, en la 32a edició del Festival Internacional de Titelles d’Alacant també es presentarà el llibre Els titelles del País Valencià, de Jaume Lloret.
Des de l’Ajuntament, el regidor de Cultura, Antoni Manresa, ha recordat que el Festival Internacional de Titelles d’Alacant és el més antic de la ciutat. "Moltes vegades es parla de la cultura com a matèria secundària, i cada vegada observem el gran interés que desperten les activitats de qualitat que es programen", com el festival que acull la ciutat aquests dies.
Més llegit
-
Emergències emet un avís especial davant del temporal de vent a la Comunitat Valenciana
-
Catalá anuncia que se sancionarà a Compromís per "embrutar la ciutat" amb la seua nova campanya sobre transport
-
Una jornada més de ratxes fortes deixa limitacions en els trens, dos vols desviats i més de 200 servicis dels bombers
-
Moren dos persones en l'incendi d'un edifici a Xàbia
-
Un accident múltiple provoca quasi nou quilòmetres de retenció a l'A-7 entre Picassent i Torrent
-
Més avisos taronja per vent a la vista
Més vist
Més escoltat
-
11.02.2026 | 90 minuts
-
11.02.2026 | ContrÀpunt
-
11.02.2026 | 'Anatomía del silencio': el musical que trenca el silenci de l'assetjament
-
11.02.2026 | L'hora de la cultura | 'Sentim les llibreries' i 'Anatomía del silencio'
-
11.02.2026 | Paula Montalbán presenta ‘Abans’, el seu primer senzill
-
11.02.2026 | Les notícies del migdia