Alacant es bolca un any més en la Romeria de la Santa Faç
L'Ajuntament reparteix des de primera hora 1.200 quilos de rotllets d’anís fets al forn de llenya i 900 litres de mistela
Per fi ha arribat el dia de celebrar la Santa Faç d'Alacant, que és sinònim de tradició, romeria i missa. És, de fet, la segona processó més multitudinària d'Espanya després d'El Rocío. Durant el dia, s'espera que milers de persones participen amb una trentena de tapissos florals, 15.000 canyes, 1.200 quilos de rotllets d’anís fets al forn de llenya (alguns sense gluten) i 900 litres de mistela.
Les canyes es reparteixen a partir de les 07:00 hores, 10.000 de les quals a l’Ajuntament i la resta a la cocatedral de Sant Nicolau. L'eixida de la romeria, encapçalada per la colla La Canya i els gegants Nicolauet i Remediets en representació dels patrons de la ciutat, és a partir de les 08:00 hores. El trajecte té huit quilòmetres, els que separen el centre del municipi de la Santa Faç.
Durant tot el dia hi ha preparat un gran desplegament de seguretat, entre 1.200 agents i voluntaris, 400 els efectius de la Policia Local, un centenar de voluntaris de Protecció Civil i altres punts de Creu Roja i DYA. A més, la Policia Nacional desplegarà 275 agents i la Guàrdia Civil, 214.
El dissabte i el diumenge posteriors a la Santa Faç també hi haurà 187 i 177 agents de la Policia Local, respectivament. El Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis de l'Ajuntament d'Alacant traslladarà una dotació completa, amb una dotzena de bombers durant tot el dia.
Més llegit
-
Un passatger espanyol de l'Hondius dona positiu provisional per hantavirus al Gómez Ulla
-
Educació torna a emplaçar els sindicats a la taula de negociació "sense soroll de fons"
-
La pista de Silla, la d’Ademús a València i l’A-70 a Alacant acumulen este dimarts diversos trams de retencions
-
Educació xifra en un 50,12% el seguiment de la primera jornada de vaga indefinida en l'ensenyament, que els sindicats eleven al 90%
-
Jornada de cel cobert i tronades amb possibilitat de graníssol a l'extrem nord
-
Segona jornada de la vaga educativa: piquets, tancaments de centres i mobilitzacions
Més vist
Més escoltat
-
11.05.2026 | 90 minuts
-
10.05.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
11.05.2026 | Cadena de valor | El sector del metall necessitarà 52.000 treballadors en els pròxims cinc anys
-
11.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
11.05.2026 | L'hora de la cultura | Antonio Lazcano i "El Pretext", amb Arturo Orrico
-
11.05.2026 | Amunt i avall | Tercera Part