Els nostres equips aporten tretze jugadors al Mundial
El Villarreal és l'equip valencià amb més mundialistes en esta cita de 2026
Només resten uns pocs dies per a l'inici del Mundial 2026 del Canadà, els Estats Units i Mèxic. Es tracta del Mundial més gran de la història, ja que comptarà amb 48 seleccions classificades que jugaran en les 16 seus repartides entre els 3 països.
El partit inaugural serà l'11 de juny a l'estadi Azteca de Mèxic i la final serà al Metlife Stadium de Nova Jersey el 19 de juliol. Entremig, més de 1.200 jugadors estan cridats a disputar la millor competició de seleccions del món.
Com era d'esperar, la Comunitat Valenciana estarà ben representada en esta cita. En el combinat espanyol hi ha dos jugadors nascuts al nostre territori. D'una banda, l'atacant del FC Barcelona i nascut a Foios, Ferran Torres; i de l'altra, el lateral del Bayer Leverkusen i nascut a la Pobla de Vallbona, Alejandro Grimaldo.
Però encara que no siguen nascuts ací, també hi haurà representants dels equips valencians de Primera i Segona Divisió. Dels 86 jugadors que disputen el Mundial que han jugat esta temporada en la lliga espanyola, 13 són dels 5 equips professionals valencians.
El Villarreal és qui més n'aporta amb 8: Tajon Buchanan i Tani Oluwaseyi, del Canadà; Alex Freeman, dels Estats Units; Nicolas Pépé, de la Costa d'Ivori; Logan Costa, de Cap Verd; Pape Gueye, del Senegal; Renato Veiga, de Portugal, i Thomas Partey, de Ghana.
Per increïble que parega, el segon equip valencià amb més internacionals és el que milita en Segona Divisió, el Castelló. Allà estarà representat per l'australià Awer Mabil i pel jugador de la República Democràtica del Congo, Bryan Cipenga. La mala notícia d'esta situació és que tots dos es perdran els play-offs d'ascens a Primera Divisió que el conjunt orellut disputa a partir d'este cap de setmana contra l'Almeria.
Pel que fa a la resta d'equips valencians de Primera Divisió, tots aporten un jugador a la competició. Per part del València hi acudirà el defensa suís Eray Comert; per part de l'Elx, l'austríac David Affengruber; i per part del Llevant, el porter australià Mathew Ryan, que entrarà en el selecte club de jugadors que han disputat quatre mundials.
Més llegit
-
L'Audiència avala que Mazón es persone en la causa penal sobre la dana contra el criteri de la jutgessa
-
Rovira: "És el pressupost més alt d'Educació i la pujada de 200 euros situa el professorat entre els més ben pagats d’Espanya”
-
Mor un bebé de setze mesos a Sevilla per cremades quan el banyava la parella de sa mare
-
Educació convoca els sindicats a una nova taula de negociació divendres
-
Avís groc este dijous al litoral de València per màximes de 36 graus
-
La Plataforma per l'Ensenyament convoca una "vaga de famílies" per a este divendres