Pressupostos massa barats i pagament per avançat, així van estafar estos veïns de Torrent afectats per la dana
El grup de veïns afectat explica l’última hora d’esta estafa a l’equip del Bon dia, Comunitat Valenciana
L’equip del programa Bon dia, Comunitat Valenciana ha entrevistat un grup de veïns afectats per un presumpte estafador —recentment detingut a Borriana— per estar acusat d'estafar més de 32.000 euros a víctimes de la dana en la reconstrucció de les seues cases. Estes famílies viuen pròximes a un barranc de Torrent.
L'estafador, que hauria comés almenys huit estafes, "desapareixia" després de rebre la meitat del pagament pels treballs acordats amb els perjudicats. Totes estes persones tractaven d'adequar els seus habitatges pels danys patits per la dana del 29 d'octubre. I en tots utilitzava el mateix modus operandi, presentava a les víctimes un pressupost considerablement inferior al preu del mercat i, a continuació, els sol·licitava la meitat del pagament de bestreta.
Com ha explicat Cristina, una de les persones afectades: “Ens va usar de ganxo. Va començar a treballar a ma casa, va portar operaris, el veïnat ens preguntava i nosaltres déiem que de moment tot bé. I el veïnat va començar a contractar-los. I de sobte van deixar de vindre”. A esta família li va estafar uns 8.000 euros, ha dit a l’equip del Bon dia, Comunitat Valenciana.
Una altra de les afectades és Marisa, a la qual ha estafat uns 3.000 euros. Una vegada els treia la meitat del pressupost els donava excuses de tota classe per a justificar que no acudia a treballar. “Un dia era que el seu fill estava malalt, un altre dia que li havien entrat uns lladres a furtar a sa casa...”. En el cas de Marisa també els va dir que pel fet d’utilitzar sa casa com a camí d’accés al barranc, els feia més rebaixa encara. A més a més, el presumpte estafador ha amenaçat este grup d’afectats d'interposar-los una querella per injúries i falsos testimonis.
Més llegit
-
L'Aemet amplia fins a la mitjanit l'avís roig per pluges torrencials al litoral sud de València
-
Carmen Prades Gil i Marta Mercader Roig, falleres majors de les Falles 2026
-
L'avís per fortes pluges deixa sense classe a més de 115.000 alumnes de València i Castelló
-
Un conductor sorprés per la tempesta en l’AP-7 a Tarragona: “Va ser una autèntica bogeria”
-
Una jove de 14 anys resulta ferida després que l'ha atropellat un tramvia a València
-
Troben un cadàver en estat avançat de descomposició a la platja del Dosser de Cullera
Més vist
Més escoltat
-
13.10.2025 | Les notícies del migdia
-
12.10.2025 | Fem banda T2
-
13.10.2025 | Cadena de valor | Possible pujada de l'SMI per a 2026
-
13.10.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | El Gran Llibre (Secret) de la Paella
-
12.10.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Quarta Part | Les noves Falleres Majors de València