Els pares de la fallera major infantil: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur"
Tota la família de Marta espera amb emoció el dia d'anar a l'Ofrena a vore la Geperudeta. Encara que hi van tots els anys, enguany "serà molt especial"
Darrere d'una fallera major infantil hi ha uns grans pares, tal vegada també patidors. Per a comprovar-ho este dimarts, al set d'À Punt els convidats són Maria Roig i Salva Mercader, pares de Marta Mercader, la fallera major infantil del 2026. I ells ho han reconegut. Maria i Salva es reconeixen uns "pares patidors". Això sí, viuen el regnat de Marta amb molta alegria. Salva, el pare de Marta, en continuar explicant que representa ser el pare d'una xiqueta que és fallera major, ha respirat fondo i ha recordat: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur".
A Maria, la mare, li sembla que la seua filla pareix haver nascut per a viure esta oportunitat. "S'alça al matí, no pregunta ni quin acte té eixe dia, ni què ha de fer... Ella sols es deixa fluir". Una filla que mira la mare. L'any 1997 Maria, la mare de Marta, va ser fallera major de la falla Joaquín Costa - Borriana i un any després, en el 1998, la reina de l'Ateneu Mercantil de València. En el programa han recordat que Maria és la neta de José Campos Crespo, comerciant i polític de principis del segle XX, propietari de l'antiga fàbrica d'adobs José Campos Crespo, que actualment acull el Centre Esportiu La Creu del Grau.
La força de Marta
Marta porta avant, amb molta facilitat, cada acte en què participa. Com diu son pare, "ella i la seua força ho poden tot". Esta és una família amb quatre fills i la mare conta que no disposen d'una habitació que puguen habilitar per als vestits de Marta: "Tenim roba al rebedor, a la nostra habitació, a més de quatre penja-robes gegants mòbils al saló. Els meus fills majors es queixen que no hi ha espai ni a la taula per a menjar. La casa està ocupada per tot el que necessita Marta", diu la mare amb un somriure.
L'anècdota del discurs de Marta
Durant l'entrevista han recordat l'anècdota contada per la seua filla la vespra, quan va acudir al set d'À Punt, on deia que els germans no volien escoltar-la practicar més vegades el discurs de la Crida. "La veritat és que a casa (eixos dies) estaven tots molt cansats... El meu fill major, que tornava d'un Erasmus a Bèlgica, va vindre uns pocs dies abans de l'Exaltació i, quan va vore el panorama, ens va dir que, si ho arriba a saber, es queda fins a juny a Bèlgica". Cal destacar que a l'acte de la Crida, on s'ha de parlar davant de 80.000 persones, és comprensible que Marta necessitara preparar el discurs molt bé.
El pare també ha volgut destacar l'estima que la família està rebent de tota la gent. En escoltar els progenitors el missatge de gratitud de la seua filla Marta cap a ells, preparat per À Punt, els ha eixit alguna llagrimeta. La mare, després d'escoltar-la en este vídeo, ha dit: "Ella és tal com la veu la gent. A més, ella és conscient que els seus pares fan un esforç cada dia. Marta moltes vegades em diu, 'Mare, tu i jo fem un equip perfecte, tu ho prepares tot, jo m'ho fique i et dedique un somriure'".
Quan els pregunten per quina és la il·lusió més gran que té, responen que tota la família espera el dia de l'Ofrena i vore la Geperudeta. Que, a pesar d'anar-hi tots els anys, "enguany serà molt especial", han dit. En escoltar Maria i Salva, ha quedat clar com és de valenciana esta fallera major infantil: "Marta desdejuna amb orxata tots els dies", ha dit sa mare en acabar l'entrevista.
Més llegit
-
Detinguts dos joves de 18 i 20 anys a Aldaia acusats de tirar migrants dels patinets i gravar-ho en vídeo
-
Busquen un agressor sexual múltiple de Castelló desaparegut fa quinze dies a València
-
Mor un treballador en ser atropellat pel remolc d’un tractor a Polinyà de Xúquer
-
Una dona recorre set quilòmetres a peu amb els fills per a denunciar maltractaments a Carlet
-
La Generalitat comença a negociar per a implantar les 35 hores setmanals l'1 de gener del 2027
-
La Fiscalia de Menors investiga l'agressió a un adolescent de la Ribera Alta per companys d'institut
Més vist
Més escoltat
-
23.04.2026 | 90 minuts
-
24.04.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
23.04.2026 | Carlos Carvajal presenta ‘Ciudad Shîdo’, una proposta de titelles i ciberpunk
-
22.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
23.04.2026 | L'hora de la cultura | Oscar Colomina i Carlos Carvajal
-
23.04.2026 | Les notícies del migdia