‘Zoom’ viatja a la frontera polonesa amb Ucraïna
L’espai de reportatges d'investigació d'À Punt analitza la invasió russa i la crisi de refugiats més greu a Europa des de la II Guerra Mundial
Des de l'inici de la invasió de Putin sobre Ucraïna, més de tres milions d'ucraïnesos han fugit del país cap a països limítrofs com Moldàvia, Romania, Hongria, Eslovàquia i Polònia, que alberga el major nombre de refugiats amb dos milions de persones desplaçades per la guerra. Zoom, l'espai de reportatges d'investigació d'À Punt, es trasllada a la frontera polonesa per a conéixer a fons els efectes de la invasió russa i la crisi de refugiats que estem vivint.
L'equip, amb Bérnar Giménez al capdavant, coneixerà les històries d'aquests desplaçats, així com el treball incessant d'organitzacions humanitàries internacionals, ONGs i particulars que han recorregut milions de quilòmetres per a ajudar als refugiats. La Comunitat Valenciana s'ha bolcat per a intentar ajudar als refugiats, oferint-los una escapatòria a través dels nombrosos autobusos que arriben a la frontera a recollir-los, així com obrint les seues cases per a oferir-los un lloc segur. La resposta solidària valenciana ha sigut espectacular. La Generalitat Valenciana ultima un hospital de campanya a Alacant i prepara mòduls a la Ciutat de la Llum per a acollir a persones refugiades. A més, al llarg de tot el territori s'han recollit tones i tones d'ajuda humanitària.
Són molts els espanyols que estan ajudant a famílies ucraïneses, com Nela i Andreu, família d'acolliment de Valeria, que va fugir d’Irpín, assetjada pels atacs de l'exèrcit rus. Ells han pogut viure la situació quasi en directe gràcies als àudios que els anava enviant, els quals ha compartit amb el programa.
No tots han pogut fugir de les bombes, per a desesperació dels familiars i amistats que els esperen en la nostra Comunitat. Mara és la mare d'acolliment de Ilona, una xiqueta de 10 anys que viu prop de Txernòbil. Una zona, actualment, controlada per les tropes russes que fan inviable la fugida. Fa més d'una setmana que Mara no sap res de Ilona, i, malgrat eixa angoixa, ha decidit ajudar a altres menors en una situació similar a la de la seua filla d'acolliment.
Estem davant una de les pitjors crisis humanitàries que s'han viscut a Europa? Com s'ha arribat a aquesta situació sense precedents?
Hui dilluns À Punt fa zoom… sobre la crisi de refugiats d'Ucraïna.
Més llegit
-
La flotilla més multitudinària de la història es dirigix cap a Gaza carregada d’ajuda humanitària
-
Les carreteres valencianes afronten el punt àlgid de l’operació tornada amb més de 626.000 desplaçaments
-
Aemet activa l'avís groc per temperatures de 36 graus al litoral sud de València este diumenge
-
L’optimisme s’obri pas finalment després de 22 dies d’incendis a Espanya
-
Detingut per apunyalar i llançar per la finestra la seua dona a Manresa, Barcelona
-
Protecció Civil certifica la fi de "l'episodi de grans incendis forestals simultanis" que ha cremat 300.000 ha en vint dies