‘Zoom’ analitza la problemàtica de prohibir o no l’ús del mòbil als xiquets
Serà dilluns 29 de gener a les 22:00 h
El programa Menors i pantalles d’aquest dilluns 29 de gener a les 22:00 h aborda la problemàtica que envolta l’ús del mòbil en xiquets i els riscos que comporta.
Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística, el 21,6% dels xiquets de deu anys tenen mòbil; una xifra que, en el cas dels de 15 anys, se situa en el 96,3%. Quan s’ha de donar un mòbil per primera vegada a un menor? S’ha de prohibir el mòbil als xiquets o cal educar-los en un ús responsable?
El programa d’investigació d’À Punt que presenta María José Sáez tracta, a més, la temàtica de prohibir o no l'ús del mòbil als centres escolars, una qüestió que està en el centre del debat educatiu el 2024. A més, la legislació varia en cada comunitat autònoma. Com afecta l’alumnat l’ús del mòbil? El fet de portar-lo als centres educatius pot donar peu al ciberassetjament o l’assetjament escolar ja existia abans?
Zoom investiga els efectes d’aquest ús dels menors i mostra les dades de l’INE, en les quals un 60% dels menors gasten el mòbil a casa sense cap mena de restricció. Quina responsabilitat tenen els pares en l’ús que els menors fan del mòbil? Quines conseqüències pot produir una falta de límits?
Quins són els principals perills a què s'exposen els adolescents? Un és el ciberassetjament, però no hem d’oblidar l'addicció als videojocs i la finestra que s’obri a continguts no adequats per a aquestes edats, com la pornografia i les apostes.
El programa, a més, ens fa reflexionar sobre si els adults som també responsables del comportament que els menors tenen amb el mòbil.
Més llegit
-
El valencià Guitarricadelafuente estrena "La nieve", el tema musical principal de ‘La bola negra’
-
INTERACTIU | Consulta quant ha plogut en l’episodi de precipitacions torrencials a la rodalia de València
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
Tensió en el trasllat dels migrants des de les platges de Ceuta cap al nou campament del port
-
L'empresa pública espanyola Navantia entrega una patrullera al Marroc