‘Zoom’ analitza les causes i conseqüències de les intoxicacions alimentàries
Este dilluns 14 d'octubre, el programa d'investigació d'À Punt tractarà els motius per a activar les alertes en esta matèria
Les intoxicacions alimentàries no són freqüents i, per això, quan es produeixen, generen una gran alarma. L'última va ser fa poc més d'una setmana. La presumpta intoxicació alimentària de vint xiquets d'un i dos anys en una escola a Benigànim va acaparar l'atenció de tots els mitjans de comunicació. Este dilluns 14 d'octubre, a les 22:45 h, Zoom analitzarà les causes i conseqüències de les intoxicacions alimentàries a la Comunitat Valenciana.
Menjar és una acció quotidiana que requereix una confiança bàsica. Per al consum, els aliments han de passar uns controls que garantisquen la nostra salut. Salmonel·la, Listeria o E. coli són els responsables de la majoria de les intoxicacions, però com ens poden afectar? Podem estar tranquils que els productes que consumim són segurs?
Els esforços per a evitar que es produïsquen les intoxicacions alimentàries són enormes, ja que les conseqüències poden ser mortals.
Espanya va patir fa uns anys un dels casos més greus d’alerta alimentària per culpa d'una carn contaminada per Listeria, que va causar la mort de quatre persones i més de 240 casos d'intoxicació, entre estos, set dones embarassades que, posteriorment, van patir un avortament. Així i tot, el cas que va marcar un abans i un després a Espanya va ser el de l'oli de colza, per culpa del qual van morir més de 5.000 persones i va afectar-ne més de 20.000.
Este espai d'investigació d'À Punt donarà resposta al nombre de persones que pateixen intoxicació alimentària i què es fa per a previndre-les.
Més llegit
-
Una exposició a Valenciaport convida a descobrir la història dels joguets
-
Moltes persones migrants afectades per la dana encara no han pogut regularitzar la seua situació
-
Sorprenen a San Isidro un home amb sis quilos de marihuana quan anaven a detindre'l per una agressió
-
Agricultura controla un focus de malaltia de Newcastle en una granja avícola de València
-
La Creu Roja dona un respir a qui viu en soledat no desitjada: “Torne a sentir l’aire i el sol. En cinc mesos no he eixit de casa”
-
L'oposició demana a Feijóo que entregue a la jutgessa de la dana la conversa sencera amb Mazón i que comparega al Congrés
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
26.12.2025 | 90 minuts
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
26.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80