‘Zoom’ analitza quins beneficis tindria l’Albufera si es declarada reserva de la biosfera per la UNESCO
El programa d’investigació d’À Punt estudia si és possible aconseguir un equilibri real entre el paratge natural i els usos humans que este reconeixement contempla
L’Albufera aspira a ser declarada reserva de la biosfera, un reconeixement que adjudica la UNESCO als espais naturals que conviuen en equilibri amb els usos humans. Per això, este dilluns 15 de desembre, a les 22:45 hores, Zoom analitza tots els beneficis que tindria este reconeixement. Què guanyem? Descobrirem si la declaració també obriria la porta a l’explotació turística del parc natural.
El turisme és un motor econòmic importantíssim en localitats de la zona, com ara el Palmar. Les passejades en barca pel llac per a vore la posta de sol, les paelles i els allipebres donen treball al 70% de la població. Ara bé, es tracta d’un turisme sostenible? Coneixerem en la investigació quin impacte deixa a l’entorn.
La pesca també és un motor econòmic que emana del parc natural. Antigament, en un any es capturaven 100.000 kg d’anguiles. Se’n capturen encara tantes? En l’actualitat, ja no només les pesquen homes. La lluita de cinc dones va aconseguir que la Comunitat de Pescadors del Palmar capitulara davant un fet indiscutible: homes i dones tenen els mateixos drets. Com van viure eixes cinc dones aquella lluita? Recordarem que no va ser fàcil la demanda d’estes dones i que fins i tot, van ser objecte de represàlies.
L’Albufera és notícia tots els anys pel color marró de l’aigua. Però eixe no és el seu color natural: hauria de ser cristal·lina, com la que veiem a les platges paradisíaques. Què ha convertit l’Albufera en una sopa verda? L’equip Zoom, amb la presentadora Jose Sáez al capdavant, explicarà per què té eixe color i si això vol dir que l’Albufera es mor.
Els experts apunten a l’agricultura i l’urbanisme com a responsables de les substàncies nocives que entren al llac. Els agricultors asseguren que els arrossars són filtres verds. Els polítics, que l’urbanisme està controlat. És possible l’equilibri real entre el paratge natural i els usos humans que reconeix la declaració de reserva de la biosfera? Este dilluns fem zoom sobre el parc natural de l’Albufera.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Un jove palestí que va viure a València demana ajuda perquè l’evacuen de Gaza