S’estrenen els curtmetratges guanyadors del concurs de guió Any Berlanga organitzat per À Punt i Escola Valenciana
El col·legi Ave María de Carcaixent i l’IES l’Estació d’Ontinyent són els guanyadors en les categories de primària i secundària, respectivament
Les dues obres es difondran pròximament per À Punt Mèdia
El curtmetratge On estan els lladres?, de l’alumnat de 5é de primària del col·legi Ave María de Carcaixent, i Estem salvats, de l’alumnat de 4t de l’ESO de l’IES Estació d’Ontinyent, guanyadors del concurs de guió Any Berlanga, s’han estrenat aquest matí a la Filmoteca Valenciana.
El concurs de guió organitzat per À Punt i Escola Valenciana estava destinat a apropar la figura i l’obra de Luis García Berlanga a l’alumnat de primària i de secundària.
El jurat ha valorat del guió d’On estan els lladres? els diàlegs àgils, ben construïts, que aborda la crítica social des de l’humor i que capta l’essència de la seqüència berlanguiana, pel moviment intern que proposa i per la combinació de personatges que presenta.
Del guió Estem salvats, el jurat ha apreciat una correcta construcció del guió literari i l’adaptació de l’essència berlanguiana al món educatiu, amb personatges ben definits amb els diàlegs. A més, ha considerat un ús encertat de la ironia i una aproximació molt adient al món de les xicotetes corrupteles.
Després de guanyar el concurs de guió, l’alumnat va realitzar un taller de llenguatge audiovisual abans de rodar i postproduir els dos curtmetratges.
La presidenta de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, Mar Iglesias, ha donat l’enhorabona i ha destacat que “hem aconseguit apropar la figura de Berlanga a l’alumnat amb un resultat impressionant”. “Els curtmetratges destil·len humor i crítica social al més pur estil berlanguià”, ha conclòs Iglesias.
El concurs s’emmarca en la commemoració de l’Any Berlanga i els dos curtmetratges que hui s’han estrenat també es difondran en À Punt Mèdia.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
La policia investiga la presumpta agressió d'un jove de 17 anys a una dona de 52 amb un bat de beisbol
-
Cinc valencians en la llista de De la Fuente per als pròxims amistosos
-
Detinguda una dona a Alacant per fer un tractament estètic sense titulació mèdica a una menor
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
Més vist
-
L'emoció de Marta Mercader en la Cremà de la falla municipal infantil
-
19.03.2026 | Atrapa'm si pots
-
FOTOGALERIA | L'Ofrena de Carmen Prades, la fallera major de València, en imatges
-
19.03.2026 | La Cremà | Primera part
-
19.03.2026 | Les notícies del matí | TV | Segona hora
-
19.03.2026 | La Cremà | Segona part