El millor lletrejador de paraules és un jove de Bocairent
La final del concurs Rosquilletres d’À Punt ha enfrontat a 18 estudiants de la Comunitat Valenciana, finalistes entre un total de 156
Disputada a l’Auditori de Torrent i davant d’un públic format per 500 persones –entre professors i estudiants– la final del concurs juvenil Rosquilletres ha aplegat els millors 18 lletrejadors de paraules en valencià. Tots s’han sotmés a una prova de velocitat, consistent a lletrejar correctament tantes paraules de 8 lletres com a màxim com puguen en 50 segons, després en 15 segons una sola paraula, prou més llarga i amb complicacions ortogràfiques.
Els instituts que han entrat en la classificació final són: IES Bellaguard d’Altea, IES Violant de Casalduch de Benicàssim, IES Bocairent de Bocairent i els col·legis Nostra Senyora del Socors de Benetússer, Pius XII de València i Maria Auxiliadora Salesianes de Sueca.
Els 8 superfinalistes van disputar un total de huit rondes, plenes de dièresis, accents i eles geminades, i de suspens i d’emoció, fins al punt que en una de les últimes rondes, els tres supervivents, que eren Òscar, de Bocairent; Paula, d’Altea; i Diego, de València, van fallar la seua paraula i van haver de continuar competint.
L’última ronda la van disputar Paula, que confongué una vocal en la paraula papil·liforme, i Òscar García Montés, de l’IES Bocairent, que es va proclamar guanyador en lletrejar correctament el mot univitel·lines.
Els premis van ser lliurats per Neus Tendero, Andrea García Pastrana i Sergi Girón, d’Algemesí, Sant Vicent del Raspeig i Albaida, guanyadors del Rosquilletres en les tres primeres temporades. El guanyador ha rebut com a premi un ordinador portàtil de gama alta i la seua classe, una estada a Terra Mítica.
Des que començà a emetre’s Rosquilletres el 2018, han passat pel concurs vora mil estudiants de tota la Comunitat Valenciana. Rosquilletres és un programa molt valorat pels professors, ja que s'utilitza com a eina didàctica als centres educatius valencians.
Més llegit
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"
-
Luiz Júnior condemna el Villarreal a Londres
-
Investiguen una dona per haver provocat, presumptament, un incendi a Onda
-
La jutgessa de la dana amplia la investigacio sis mesos més
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Les notícies del migdia
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA