Directes
Ara en la televisió
LA CUINA DE MORERA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MIGDIA

‘La clau per a viure’ aborda com legalitzar vivendes irregulars

Este dijous a les 22:30 hores, el programa d’À Punt tracta el tema de les cases fora d’ordenació i les possibilitats per a regularitzarles

María Domínguez, presentadora de 'La clau per a viure, tots els dijous a les 22:30 hores

Esta setmana, La clau per a viure analitza un dels grans maldecaps per a molts propietaris valencians: les cases fora d’ordenació o amb irregularitats urbanístiques. Amb el títol “Cases al límit”, el programa mostra dos històries reals que exemplifiquen què passa quan una casa no està legalment en regla i com es pot arribar a regularitzar. Demà dijous 6 de novembre, a les 22:30 hores.

El cas de Celia, que no pot vendre el seu xalet (Benissanó)

El cas de Celia és representatiu perquè quan decidix vendre el seu xalet rústic a Benissanó descobrix que ho té difícil perquè que el terreny on està construït està fora d’ordenació urbana i, a més, part de la parcel·la ocupa terra del veí. Això ha fet que els bancs no li concedisquen hipoteques i la venda s’ha convertit per a ella en una missió impossible.

L’acompanya sa mare, Mari Ángeles, que li dona suport en este procés frustrant. Estaran les dos en plató i podran escoltar els experts convidats que explicaran els passos legals per a regularitzar una propietat en esta situació.

Hi participen Víctor Giner, advocat especialista en dret immobiliari, i Bouchra Benjilali, agent de la propietat immobiliària i CEO de Jilali Immobiliària, que detallaran les conseqüències de tindre una vivenda fora d’ordenació i la possible solució: la minimització d’impacte territorial (MIT).

El cas de Paco i una casa familiar que legalment no existix (Montserrat)

La segona història té com a protagonista Paco, que va heretar la casa familiar que els seus pares van construir fa dècades a Montserrat. Durant anys, la casa va ser el punt de trobada de tota la família, però en intentar vendre-la, es va trobar amb una sorpresa inesperada: legalment, la casa no existia.

El programa explica, pas a pas, què cal fer per a legalitzar una vivenda: des del diagnòstic tècnic inicial fins a l’obtenció de la llicència d’ocupació, que permet vendre o hipotecar amb total seguretat.

Analitzen el cas Lluís Planells, gestor immobiliari i CEO de Cases de l’Horta, i Alejandro Barranco, arquitecte urbanista, que expliquen el valor real de la regularització i com augmenta el preu i la seguretat jurídica de l’habitatge.

Una mirada a la realitat del mercat valencià

“Cases al límit” reflexiona sobre les conseqüències de la falta d’ordenació urbanística i sobre la necessitat de donar eines als propietaris per a posar-se al dia amb la llei. Des de la incertesa de Celia fins a la solució trobada per Paco, el programa mostra les dos cares d’una mateixa moneda: les dificultats i les oportunitats de legalitzar un habitatge.

També et pot interessar