Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

'Cartes en joc' busca el millor allipebre de l'Albufera

Serà demà dimarts 30 de gener a les 22 h

El xef Jordi Garrido Serra busca el millor allipebre a la vora de l'Albufera
29 de gener 2024 - 19:05

Qui fa el millor allipebre de tota l’Albufera? Un dels espais de més èxit d’À Punt dedicat a la cuina i a la restauració, Cartes en joc, dedica l’últim programa de la cinquena temporada a trobar el millor restaurant que cuina el típic plat d’anguila.

Serà demà dimarts a partir de les 22 h quan el programa que presenta el cuiner de Xàtiva Jordi Garrido navegarà el cor de l’Horta Sud per a intentar trobar el millor allipebre a la vora de l’Albufera. Cartes en joc buscarà en tres restaurants diferents de Catarroja i Silla el sabor més autèntic d’aquest guisat tradicional d’anguila, típic de la marjal valenciana, i també en valorarà les versions més innovadores. Per a guanyar el concurs, cadascun dels tres restaurants jugaran les seues cartes i posaran en valor l’espai, la cuina, el servei i el preu.

Plat d'allipebre

Des de Catarroja participen els restaurants Ca Pepes, amb Esper García (cap de cuina) i Àlex Pascual (gerent i cap de sala), i la Taberna Aliaga, amb Raúl Aliaga (propietari) i Victor Cortés (cap de cuina). I des de Silla participa el restaurant Com en casa, amb Lidia Crespo (propietària i cap de cuina) i Jose Crespo (propietari i cap de sala).

Escudellant allipebre

L’origen de la recepta de l’allipebre està al port de Catarroja, a la vora del llac de l’Albufera, a penes 10 km al sud de la ciutat de València, on fa molts anys eren abundants les anguiles. Eren altres temps, i els pescadors feien servir a casa aquest peix que ha estat considerat com de cuina humil de pescador. Hui en dia es valora més i no hi ha suficients anguiles, i això obliga els restaurants a comprar-les de piscifactoria.

També et pot interessar