'Cartes en joc' busca el millor allipebre de l'Albufera
Serà demà dimarts 30 de gener a les 22 h
Qui fa el millor allipebre de tota l’Albufera? Un dels espais de més èxit d’À Punt dedicat a la cuina i a la restauració, Cartes en joc, dedica l’últim programa de la cinquena temporada a trobar el millor restaurant que cuina el típic plat d’anguila.
Serà demà dimarts a partir de les 22 h quan el programa que presenta el cuiner de Xàtiva Jordi Garrido navegarà el cor de l’Horta Sud per a intentar trobar el millor allipebre a la vora de l’Albufera. Cartes en joc buscarà en tres restaurants diferents de Catarroja i Silla el sabor més autèntic d’aquest guisat tradicional d’anguila, típic de la marjal valenciana, i també en valorarà les versions més innovadores. Per a guanyar el concurs, cadascun dels tres restaurants jugaran les seues cartes i posaran en valor l’espai, la cuina, el servei i el preu.
Des de Catarroja participen els restaurants Ca Pepes, amb Esper García (cap de cuina) i Àlex Pascual (gerent i cap de sala), i la Taberna Aliaga, amb Raúl Aliaga (propietari) i Victor Cortés (cap de cuina). I des de Silla participa el restaurant Com en casa, amb Lidia Crespo (propietària i cap de cuina) i Jose Crespo (propietari i cap de sala).
L’origen de la recepta de l’allipebre està al port de Catarroja, a la vora del llac de l’Albufera, a penes 10 km al sud de la ciutat de València, on fa molts anys eren abundants les anguiles. Eren altres temps, i els pescadors feien servir a casa aquest peix que ha estat considerat com de cuina humil de pescador. Hui en dia es valora més i no hi ha suficients anguiles, i això obliga els restaurants a comprar-les de piscifactoria.
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Les fortes tempestes provoquen diversos incendis per llamps i obliguen a desallotjar una festa a Torrent
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Les devastadores inundacions de Texas deixen ja 52 víctimes mortals, 15 d'elles xiquets
-
Les arruixades donen una treva, però la calor extrema es manté a la Comunitat Valenciana
-
Mor un home a l'hospital després de patir una agressió a Paterna