Directes
Ara en la televisió
SAMARUCDIGITAL

À Punt oferix les entrades de Moros i Cristians de la Vila Joiosa

• Estan declarades d’interés turístic internacional, i són unes festes multitudinàries en què participen 4.000 festers

• Seran este divendres (22:30 h) i dissabte (21:45 h)

L'Entrada mora serà la segona jornada en les retransmissions d'À Punt en la Vila Joiosa, dissabte / Ajuntament de la Vila Joiosa

Este cap de setmana la Vila Joiosa viu els dies grans de les festes i els espectadors d’À Punt podran disfrutar-les al costat de vilers i visitants a través de la televisió i el web. El divendres 25 i el dissabte 26 la radiotelevisió valenciana traslladarà les desfilades cristiana i mora que recorden la història d’esta ciutat de la Marina Baixa.

L’Entrada cristiana, el divendres a les 22:30 hores

El divendres 25 de juliol a les 22:30 hores, À Punt retransmetrà l’Entrada cristiana. El rei cristià, representat enguany per Pedro López Morales, de la companyia Destralers, tancarà amb el seu seguici la primera desfilada.

La retransmissió estarà a càrrec del presentador Ferran Cano, acompanyat de Jaime Galiana, expert en música de banda i en les festes, fundador de la companyia Artilleria Mora i rei moro el 1982. El presentador també tindrà en els comentaris a Tere Zaragoza, gran coneixedora de la festa vilera, periodista i professora de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

Al carrer, ens traslladaran l’ambient i les històries els reporters Berta Báidez, Claudia Argent i Carles Navarro.

L’Entrada mora, el dissabte a les 21:45 hores

La companyia Negres ostenta enguany el regnat moro. El fester Eugenio Gómez Aperador, representa el rei moro 2025 i serà qui pose punt final a la desfilada de dissabte.

Igual que divendres, dirigirà la retransmissió Ferran Cano, acompanyat per l’equip de reporters de Fas festa d’À Punt. Com a comentaristes, en esta desfilada comptarà amb Paquita Nogueroles, filòloga i professora jubilada que ha sigut festera de les companyies Contrabandistes i Moros de Capeta i actualment és de la companyia Llauradors; Esteve Soler, cronista de l'Associació de Festes de Santa Marta des d'enguany, fester de la companyia Pescadors i rei cristià en l'any 1985; Ximo Bou, membre de la penya El Reventó, del bàndol moro. Ha estat en la companyia Moros Pak-kos, també en Pirates, i actualment està en la companyia Artilleria Cristiana.

L'Entrada Cristiana de la Vila Joiosa tindrà lloc divendres i es podrà vore per televisió i web / Ajuntament de la Vila Joiosa

L’Ajuntament de la Vila Joiosa ja ho té tot preparat per a acollir esta festa en honor a Santa Marta, patrona del poble, perquè va defensar els vilers d’un atac pirata el 1538. Enguany se celebren del 24 al 31 de juliol i està declarada d’interés turístic internacional des del 2003.

També et pot interessar

Veure totes les activitats