Les últimes pluges augmenten les reserves hídriques
Tot i que s'han incrementat els nivells dels embassaments valencians, estan lluny dels percentatges de la mitjana de l'última dècada.
Les precipitacions que han caigut sobre la Península els últims dies han fet que augmenten les reserves hídriques de tot Espanya. Encara que les precipitacions no han sigut tan acusades a la Mediterrània, les conques del Xúquer i del Segura, totes dues que afecten la Comunitat Valenciana, estan al 30,9% i al 24,5%, respectivament, segons les dades del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient. Això es tradueix en un increment del 2,19% durant l'última setmana en el cas de la conca del Segura i un 0,78% pel que fa a la del Xúquer.
Percentatges dels nivells d'aigua en les reserves espanyoles / MAPAMA
Així i tot, no se superen els percentatges del 2017, i encara menys les dades mitjanes de l'última dècada. La conca del Xúquer ha arribat a 1.033 hm³, uns 280 hm³ menys que fa un any. Encara s'allunya més dels 1.521 hm³ de mitjana dels últims 10 anys. Els embassaments del Segura tenen enguany 280 hm³, 84 hm³ per davall del percentatge del 2017. Una xifra que ni tan sols arriba a la meitat de la mitjana de l'última dècada, 603 hm³. Ambdues conques són les que es troben amb els percentatges més baixos, seguits de la Conca Mediterrània Andalusa.
A l'Estat, en conjunt, els nivells d'aigua als embassaments han crescut un 2,2% des de l'última setmana. A hores d'ara estan al 62,4% de la capacitat. En total, quasi uns 35.000 hm³.
Més llegit
-
Els trens de Rodalia no arribaran a l'Estació del Nord durant les mascletaes del 13 al 19 de març
-
Avís groc i pluges generalitzades al territori
-
La Fiscalia sol·licita deu anys i mig de presó per a Rafa Mir per agressió sexual
-
Dissabte pluges generals a Castelló, amb ruixats dispersos a la resta
-
Pablo Álvarez López guanya el Premi Azorín de Novel·la per 'La necesidad de amar'
-
Cinc magistrats del TSJCV decidiran si cal investigar Mazón per "negligència greu" en la dana