Sant Mateu, 94 dies sense ploure més d'1 l/m² en 24 hores
Dilluns acaba un hivern sec, molt sec, al nostre territori. Afortunadament la passada primavera va ser plujosa i la tardor també va deixar precipitacions.
Aquest dilluns, 28 de febrer, acaba l'hivern meteorològic i climatològic. Ha sigut un període sec, sense precipitacions destacables al nostre territori.
A Sant Mateu, al Baix Maestrat, estan 94 dies sense ploure més d'1 l/m² en 24 hores.
A Castelló de la Plana tenim més de 90 dies sense ploure més de 10 l/m² en 24 hores. I molt pocs dies s'ha registrat fins a 1 l/m² en 24 hores.
Aquest període sec es repeteix a l'observatori de València i també al d'Alacant.
Per sort, la passada primavera va ser plujosa i la tardor també va deixar precipitacions. Això ha fet que els nostres grans embassaments encara mantinguen reserves. Però els embassaments xicotets i els cultius de secà estan patint les conseqüències d'aquest període sec de tres mesos.
La situació és preocupant en altres conques hidrpogràfiques.
Caldrà estar atents sempre per a estalviar aigua, a més de seguir l'evolució de les pluges aquesta primavera.
Com a mínim, l'inici de març apunta més moviment i pluges la primera setmana. Veurem com evoluciona després.
Més llegit
-
Tanquen les platges de Daimús, Xeraco i Tavernes de la Valldigna per un bacteri i una a Orihuela per contaminació residual
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Dos morts i més de 6.500 hectàrees cremades en un incendi a Lleida, que ja està estabilitzat
-
Tellado, nou secretari general del PP, i Muñoz, la portaveu al Congrés