Plugim, polsim, plugeta... quina utilitzeu vosaltres?
Segons cada comarca, o cada població, tenim diferents paraules per a identificar la pluja dèbil, quina és la vostra?
Quan la precipitació és líquida, i la grandària de les gotes és superior a 0,5 mm, diem que plou, o que la precipitació és en forma de pluja o ruixats, segons la durada de la precipitació.
Ara bé, quan la precipitació és en forma líquida amb gotes de grandària inferior a 0,5 mm ja no diem que tenim pluja, diem en general que tenim plugim o pluja fina. (www.avl.es)
I ara és quan obrim la finestra i volem que vosaltres digueu quina és la paraula que utilitzeu al vostre poble per a referir-vos a la precipitació líquida quan és molt dèbil. En altres comunitats autònomes diuen llovizna, xirimiri, orballo, o altres.
Quina és la vostra?
Plugim,
plovisquejar,
purnejar,
espurnejar,
ploviscar,
polsim,
està cernent,
quatre gotes,
pluja fina, pluja dèbil, pluja feble, pluja menuda,
roina,
ruixim,
rovinada,
brusquejar,
gotinejar,
O en dieu altres?
La paraula és vostra. Moltes gràcies.
Més llegit
-
Detenen els dos homes atrinxerats durant vint hores a Elx que van apallissar de mort dos homes i van ferir-ne un tercer
-
El Nadal més car de la història: els productes típics de la taula es disparen un 10% en menys d'un mes
-
Els dies festius venen amb incertesa meteorològica
-
Vandalitzen amb pintades la seu del PP de Finestrat
-
Baixa la incidència de la grip, però repunten les infeccions per covid i virus sincicial
-
Mor un treballador a conseqüència d'una caiguda en una empresa d’Albal