Dijous 10 de juny, eclipsi parcial de Sol
Aquest dijous 10 de juny, des del País Valencià podrem observar un eclipsi parcial de Sol, que serà vist com un eclipsi anular des d'Amèrica del Nord.
Aquest dijous 10 de juny de 2021, la Lluna passarà entre el Sol i la Terra de manera adequada per a provocar un eclipsi anular i parcial de sol en diferents punts de la superfície de la Terra.
Des de la nostra situació veurem un eclipsi parcial de sol.
Ací tenim els horaris i la forma de l'eclipsi vist des d'Alacant, València i Castelló de la Plana.
Recordem, no s'ha d'observar mai el sol a simple vista, sempre s'ha de fer amb la protecció adequada o amb una projecció indirecta del sol.
No s'ha d'observar el sol directament sense protecció especial.
No són adequades les plaques de rajos X, ni el vidre de soldador, ni les ulleres de sol. Només són adequats els filtres solars preparats específicament per a observar el sol.
A Espanya l'últim eclipsi anular de Sol es va observar l'any 2005 i l'últim eclipsi total va ser en 1950, encara que només des de les Canàries.
La península Ibèrica no ha vist un eclipsi solar total des de 1912 i veurà el pròxim, el 12 d'agost de 2026.
Enguany toca minieclipsi solar parcial.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detinguda una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal
-
Juan Luis Gandia serà el nou rector de la Universitat de València