XV Ruta a peu al barranc de l'Infern
La marxa festiva rememora el recorregut que feia l'antic tren que unia Alcoi i Gandia
Centenars de persones van participar en aquest esdeveniment, que enguany feia una celebració especial: es complien 125 anys de la inauguració de l'antiga ruta ferroviària. La marxa va començar a l'antiga estació de tren a l'Orxa i va finalitzar a la pedrera de Reprimala de Vilallonga.
Aquesta ha sigut la vessant esportiva de l'acte, però no l'única. Als esportistes els han acompanyat colles de dolçainers, danses i muixerangues, així com l'actuació de la cantant suecana Ina Martí. És per això que els anomenats 'llaços de fum' que uneixen els municipis d'Alcoi i Gandia ja s'han convertit en una trobada cultural de referència a l'entorn del barranc.
A més, els participants han reivindicat la creació d'una via verda per a poder gaudir d'aquest paratge amb tota la seua plenitut. No debades està considerat pels amants de la muntanya com la 'catedral del senderisme' alacantina, amb un tortuós congost sols apte per a valents.
L'acte va acabar, com a bon valencià, amb una paella gegant de germanor.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Equips de rescat valencians viatgen a Veneçuela per a reforçar la recerca de supervivents