Vora 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana no han acudit a classe pel temporal de pluges
Col·legis de més d'un centenar de municipis de València i Castelló i diverses universitats paralitzen l'activitat acadèmica.
Més d’un centenar de municipis de València i Castelló han suspés les classes davant de la gota freda que hi descarrega a hores d’ara, i les previsions d’acumulació d’aigua són superiors als 200 litres per metre quadrat. L'últim a sumar-se ha sigut l'Ajuntament de València que també ha paralitzat l'activitat docent en tots els centres d'educació de la ciutat. En total, vora 378.500 xiquets i xiquetes de tota la Comunitat Valenciana no aniran aquest divendres a classe pel temporal.
Castelló és la zona més afectada de la Comunitat Valenciana per la intensitat de les pluges. En la província tots els municipis mantenen tancades les instal·lacions educatives, amb dues úniques excepcions: Zucaina y Villahermosa del Río, segons l’última actualització de les 10:00 hores, facilitada aquest divendres per la Conselleria d’Educació.
Les localitats castellonenques afectades són Alcalà de Xivert, l’Alcora, Alfondeguilla, Almassora, Almenara, Altura, Artana, Atzeneta del Maestrat, Begís, Benicarló, Benicàssim, Benlloc, Bétera, Betxí, Cabanes, Càlig, Castellnou, Castelló de la Plana, Costur, les Coves de Vinromà, Eslida, Figueroles i Geldo. També la Jana, Xèrica, Viver, les Alqueries, la Llosa, Moncofa, Montanejos, Morella, Nules, Navaixes, Onda, Orpesa, Peníscola, Ribesalbes, Rossell, la Salzadella, Sant Joan de Moró, Sant Jordi, Sant Mateu, Santa Magdalena de Polpís, Sant Rafel del Riu, Sogorb, la Serra d’en Galceran, Soneixa, Sot de Ferrer, Tales, Torreblanca, Traiguera, la Vall d’Alba, la Vall d’Uixó, Vila-real, Vilafamés, Vilanova d’Alcolea, la Vilavella, Vinaròs, Vistabella i Xilxes.
A València, fins ara, més de 60 de municipis han comunicat a la Direcció Territorial d’Educació la suspensió de les classes a partir d’aquesta vesprada.
A València, les classes estan suspeses aquesta vesprada als centres de les localitats d’Alaquàs, Albalat dels Tarongers, Alboraia, Aldaia, Albuixec, Alfafar, Alfara del Patriarca, Algar del Palància, Algemesí, Almàssera, Almussafes, Alzira, Benifaió, Benimuslem, Beniparrell, Burjassot, Canet d’en Berenguer, Carlet, Catarroja, Carcaixent, Cortes de Pallars, Cullera, Dos Aigües, Faura, Fortaleny, Gilet, Godella, Guadassuar, l'Eliana, l’Alcúdia, Manises, Massamagrell, Massanassa, Massarrojos, Massalfassar, Montcada, Museros, Nàquera, Paiporta, Picassent, la Pobla de Vallbona, Puçol, Quart de les Valls, Rafelbunyol, Riba-roja de Túria, Rocafort, Sagunt i el Port de Sagunt, Sant Antoni de Benaixeve, Sedaví, Silla, Sollana, Sueca i el Perelló, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Vilamarxant, Xest i Xiva.
València té un avís de nivell taronja (risc elevat) on es descarregarà una quantitat acumulada de 150 litres, i Alacant, de nivell groc (alt), perquè allí no superaran els 60 litres.
L’UJI, la UPV, la UV, la UCV i el CEU Universitat Cardenal Herrera també suspenen l’activitat
La Universitat Jaume I (UJI) de Castelló també ha pres la determinació de suspendre l’activitat acadèmica pels avisos de preemergència. La institució acadèmica de Castelló assenyala que igualment es paralitzen les activitats extraacadèmiques, entre les quals s’inclouen els actes de graduació de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques i de Ciències de la Salut, així com les programades per la setmana de benvinguda.
També ha paralitzat tota l’activitat la Universitat Politècnica de València (UPV), el campus de València del CEU Cardenal Herrera i la Universitat Catòlica de València (UCV).
Per la seua banda, la Universitat de València (UV), finalment, ha anunciat que no hi haurà classe aquest divendres, encara que en principi havia dit que en les assignatures amb requisit d’assistència, no s'aplicaria durant la jornada.
Més llegit
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Aemet defén els llindars dels avisos taronja i roig i recorda que es consensuen amb Protecció Civil
-
Marlaska reconeix "preocupació" per una nova entrada massiva a Ceuta el 23 de setembre i hi redobla la seguretat
-
Emilio Argüeso s'acull al dret a no respondre al Congrés: “Volen un titular i no li’l donaré”
-
Volotea inaugura una nova ruta directa entre València i Florència
-
À Punt retransmet l'elecció de les Corts d'Honor de les Falles 2027
Més vist
Més escoltat
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
18.09.2026 | Tastem CV | Les coques de la Safor
-
22.09.2026 | Cuida't
-
22.09.2026 | Les notícies del matí