Vora 200 peticions a l’any per normalitzar el nom i cognom en valencià
L'Acadèmia Valenciana de la Llengua és l’organisme encarregat d'estudiar les peticions
Cada any al voltant de 200 persones demanen canviar de nom i cognom a l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, l'organisme encarregat d'estudiar totes les peticions. Des de la fundació, l'AVL ha rebut ja més de 2.000 peticions, una tendència que va a l'alça.
Per a sol·licitar-ho, s’ha d’omplir un formulari en la pàgina web de l’AVL i enviar la petició. Entre els noms, el més demanat és Ximo, i entre els cognoms hi ha casos com Cerdà, Codonyer o Tarrassó.
La tècnica d’Onomàstica de l’AVL Maite Mollà ha explicat en À Punt NTC que el paper de l’Acadèmia és “propiciar la valencianització” dels noms personals i apuntar en un informe com s’han d’escriure correctament.
Un dels exemples és el dels germans amb què ha parlat À Punt, Laura i Carles. El seu cognom legalment s'escriu Tarrasó, amb un s, però la norma valenciana diu que hauria de ser amb ss, i ells volen normalitzar-lo per mitjà de l’AVL. De fet, ja han iniciat els tràmits per a fer-ho.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura