Directes
Ara en la televisió
EL PREMI
Ara en la ràdio
L'HORA DE LA CULTURA

El Vinalopó confia en el raïm de Nadal per a remuntar la campanya

Les varietats primerenques, tot i la qualitat, s’han pagat a poc preu i les esperances estan en la varietat Aledo

Comença a recollir-se el raïm per a Nadal / À Punt NTC

Al Vinalopó es nota que queda poc més d'un mes per a Nadal. Comença a collir-se la varietat del raïm de la sort: l'Aledo. Un raïm dolç, de color daurat, que s'arreplega entre novembre i febrer, i que esperen que enguany faça remuntar una campanya que ha començat amb els preus per terra.

L'inici de la campanya del raïm no ha sigut massa bo al Vinalopó, les primeres varietats, les primerenques, tot i tindre una qualitat excel·lent, s'han pagat a poc preu en el mercat i ara tenen totes les expectatives en la varietat Aledo.

Amb el preu d'ara només cobrixen despeses i amb la mirada en un nou perill: que els fons d'inversió i les grans empreses acaben per copar tot el mercat, i amb això ofegar els xicotets productors.

Enrique Sánchez, responsable de la secció de raïm de la Unió Llauradora i Ramadera, ha explicat als informatius d’À Punt que enguany no tenen el consum d’altres campanyes i que va tot molt lent. “Es nota que el mercat no està disposat a pagar els preus que necessitem”, lamenta.

En esta campanya s'espera una producció superior als 31 milions de quilos dins de la denominació d'origen, que fa de la qualitat la seua carta de presentació.

En este sentit, Beatriz Rocamora, directora de la DO Raïm del Vinalopó, afirma que este és l’únic raïm de taula que n’hi ha ara mateix a l’hemisferi nord ara de cara a Nadal produït en fresc, i que es pot consumir en fresc, que no ve de l’hemisferi sud.

El camp del Vinalopó fa una crida per la supervivència i demana que este Nadal, quan escollim el raïm, ho fem pensant en el seu lloc de procedència.

També et pot interessar