La vacunació de la meningitis, clau per a frenar esta infecció, que va en augment
A la Comunitat Valenciana es detecta un centenar de casos cada any
El fred du les infeccions i una de les més temudes és la que provoca la meningitis. Virus i bacteris estan darrere d'esta malaltia molt poc freqüent, amb un centenar de casos a la Comunitat Valenciana cada any. Des de la pandèmia es registra un lleuger augment que els experts atribuïxen a una relaxació en la vacunació. “A molts pares els angoixen tantes vacunes durant el primer any de vida, però és el període on s’acumula el pic més alt de mortalitat”, explica la pediatra Lucía Galán.
A València se celebra este dilluns el primer congrés sobre la malaltia amb pacients que mostren les seqüeles d'esta greu infecció, com ara Mael. “Van haver d’amputar-li les manetes i els peus, però com ell diu, ara es posarà braços i peus de robot”, explica el pare.
La meningitis afecta la població infantil, però també a partir dels 65 anys i amb pics entre els adolescents. El congrés que hui se celebra a València permet visibilitzar estos pacients que han salvat la vida i que reclamen recursos per a continuar recuperant-se dels efectes a llarg termini.
Més llegit
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Pluja, fang i vent de gregal
-
Setmana d'oratge inestable
-
L’atur baixa en 1.102 persones a la Comunitat Valenciana al febrer, la tercera major caiguda d'àmbit autonòmic
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027