Una trentena de famílies denuncien el fons Nestar-Azora per clàusules abusives en contractes de lloguer
Els inquilins d’Alacant i Sant Vicent reclamen la devolució de despeses com l’IBI, el fem o assegurances obligatòries
Prop d’una trentena de famílies d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig, organitzades en el Sindicat de Vivenda de les Carolines, han presentat dos demandes judicials col·lectives contra el fons d’inversió Nestar-Azora per presumptes pràctiques abusives en els contractes de lloguer. L’empresa, amb més de 9.500 habitatges arrendats, està considerada la tercera major propietària de vivenda a Espanya.
Les famílies demandants denuncien que l’empresa els obliga a assumir despeses com l’IBI, la comunitat o la taxa del fem, a més de contractar una assegurança d’impagament anual amb un cost equivalent aproximadament a la meitat d’una mensualitat. Segons el Sindicat de Vivenda de les Carolines, diversos tribunals ja han considerat abusives este tipus de clàusules.
Les demandes, presentades als jutjats d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig, reclamen tant la devolució de les quantitats abonades per estos conceptes com l’eliminació de les clàusules dels contractes. El procés ha sigut impulsat per la cooperativa d’advocats El Rogle, amb seu a València, després d’un any d’organització dels inquilins.
Des del sindicat asseguren que estes pràctiques formen part d’un model especulatiu de grans empreses immobiliàries. També denuncien que les vivendes de Nestar continuen qualificades com a habitatges protegits a pesar dels elevats lloguers, la falta de manteniment i els intents de venda per damunt dels preus legalment establits.
La iniciativa segueix la línia oberta pel Sindicat de Llogateres de Madrid, que ja ha aconseguit sentències contra este mateix fons. De fet, un tribunal va declarar abusives sis de les set clàusules impugnades en una resolució del passat mes de juny. Segons el Sindicat de Vivenda de les Carolines, es tracta de la primera demanda col·lectiva d’estes característiques impulsada per un sindicat d’habitatge a la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Més de 7.200 hectàrees calcinades i risc de propagació a Eslida, però amb condicions meteorològiques més favorables
-
À Punt continua el seguiment de l'incendi amb un especial del magazine Està passant des de les 16.45 hores
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
-
Les flames amenacen la Serra d'Espadà, un dels principals tresors naturals valencians
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM José Oliver
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Segona part
-
26.07.2026 | Informatiu nit
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Segona part