Un equip de bussejadors comença a netejar el fons marí del penyal d'Ifac
Més de cinquanta tones de fem es poden extraure d'una zona que fins a la dècada del 1990 va funcionar com un abocador natural
Un equip de bussejadors ha començat esta setmana la neteja del fons marí de l'àrea del Parc Natural del Penyal d'Ifac, un espai d'unes huitanta hectàrees. Al llarg d’un matí es poden traure fins a cinquanta tones de fem, entre les quals hi ha des de restes de motors d’embarcacions fins a metres i metres de xarxes, o inclús matalassos.
Fins a la dècada de 1990, una zona de la badia de Calp situada a la cara sud del penyal era l'abocador natural per a moltes embarcacions. De fet, la zona es va batejar com el Brut.
Tota esta brutícia eixirà a la superfície en els pròxims dies gràcies a diferents col·laboradors. “Des del govern espanyol fins a la Generalitat, esta actuació atrau moltes institucions perquè totes volen recuperar el fons marí”, assegura el director d’Imedmar CV, José Tena.
Ara, amb este programa que s'ha posat en marxa este dimarts, es vol recuperar tot el fons marí de la zona, un treball que busca també recuperar la pradera de posidònia. “Actuacions com estes comporten la neteja de l’entorn marí i atenuen la petjada de carboni, per això la seua funció mediambiental és bàsica”, ha apuntat el secretari autonòmic de Medi Ambient, Raúl Mérida. Els professionals calculen que poden haver-hi unes cinquanta tones de fem i unes huitanta hectàrees afectades.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Detingut un professor per fer-se passar per un menor en xarxes i demanar fotos sexuals a una xiqueta
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La lluita del Club Sirenas de Catarroja
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
27.06.2025 | “Gran Pantalla”: cinema de neumàtics i gasolina