Un control policial a Borriana permet detindre una banda armada que robava a narcotraficants
Els detinguts viatjaven amb equipament policial per a simular ser agents en els seus assalts, en els quals anaven fortament armats amb fusells i pistoles
La Guàrdia Civil ha detingut sis persones a Almeria i Huelva acusades de formar part d'una organització que emprava armes de guerra i es feia passar per policies per a robar a altres narcotraficants, especialment haixix, per tot el territori nacional. Els agents van saber d'esta organització arran de la fugida de dos vehicles d'alta gamma el mes de juny passat a l'AP-7 a l'altura de Borriana.
Els cotxes van eixir fugint en sentit contrari en veure un control preventiu de seguretat ciutadana de la Guàrdia Civil, la qual cosa va provocar un sinistre al costat d'un altre turisme alié a la situació.
Fugida a peu a Borriana
Els delinqüents van escapar a peu i van deixar abandonats els vehicles, que els guàrdies civils van comprovar que eren robats i amb les plaques de matrícula doblegades.
En escorcollar els cotxes van trobar un fusell, subfusell i dos pistoles, totes amb munició, i també jupetins antibales, jupetins amb l'emblema de la Guàrdia Civil i elements policials com llanternes i rotatius lluminosos. Fins i tot un dels turismes estava completament adaptat al seu ús com a vehicle policial.
Anaven fortament armats
Segons informa l'institut armat en un comunicat, els detinguts viatjaven amb equipament policial per a simular ser agents de l'autoritat en els seus assalts, en els quals anaven "fortament armats amb fusells i pistoles, a més de jupetins antibales, llanternes i rotatius lluminosos policials". Després de huit mesos d'investigació, la Guàrdia Civil ha aconseguit detindre els sis integrants de l'organització, establits a les províncies d'Almeria i Huelva, i tres d'ells han ingressat a la presó.
S'hi ha intervingut multitud d'efectes, entre els quals destaquen quatre armes de foc, plaques de matrícula doblegades, inhibidors de freqüència, balises de seguiment, càmeres de vigilància o maces.
Amb tots estos efectes s'ha confiscat tres cotxes d'alta gamma utilitzats per als assalts, 42.000 euros en efectiu, 150 bombones de dos quilos cadascuna d'òxid nitrós (gas del riure) i 1,7 quilos d'haixix en 17 tauletes.
La investigació l'ha desenvolupada el Grup d'Informació de la Comandància de Castelló sota les ordes del jutjat de primera instància i instrucció número 4 de Nules, amb el suport d'agents de la Guàrdia Civil de Castelló, Almeria i Huelva.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part