Superpoblació de parotets en els voltants de l'Albufera enguany
Estos insectes no piquen i s’alimenten de mosques i mosquits
Als voltants de l'Albufera, el veïnat conviu enguany amb una proliferació exagerada de libèl·lules, o parotets. No és cap plaga, perquè l'abundància d'este insecte elimina completament mosques i mosquits. Per als experts és una mostra de la bona qualitat de l'aigua dels arrossars i, a més, són totalment inofensius.
Estos dies el vent de ponent els ha espentat des dels arrossars fins a les platges del Saler.
Per tot arreu, a milers, de tots els colors. Amb les quatre ales esteses s'han convertit en els companys dels banyistes d'enguany, tot i que, pel que han dit als informatius d’À Punt, estos vistosos insectes no els molesten gens.
A banda, els parotets són els millors aliats per a combatre les plagues de mosquits en qualsevol etapa de la seua vida. Evarist Gómez, guarda del parc natural de l’Albufera de València, afirma que estos insectes quan són larves ja comencen a alimentar-se d’altres espècies, i quan arriben a l’estat adult mengen mosquits.
La presència exagerada de parotets, en contra del que es podria pensar, és un símptoma positiu per als voltants de l'Albufera. Gómez explica als informatius d’À Punt que l'abundància d’este insecte és un bon indicador de la qualitat de l’aigua. De fet, afirma el guarda, que ara hi ha moltes més espècies en el parc natural que fa un temps, i això és gràcies a les bones condicions del llac.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Més de 7.200 hectàrees calcinades i risc de propagació a Eslida, però amb condicions meteorològiques més favorables
-
Tres joves valencians creen una 'start-up' que ja ha estalviat prop d'un milió d'euros en factures de llum i gas
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
-
À Punt oferirà avanços i un especial informatiu des de les 13 hores per a seguir l'incendi de la Vall d'Uixó
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Segona part
-
25.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Primera part
-
26.07.2026 | Informatiu nit
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part