Portes obertes al Congrés per a celebrar l’aniversari de les primeres eleccions democràtiques
Per primera vegada s’hi han representat moments històrics d’aquell any 1977
Les primeres eleccions democràtiques a Espanya després de la mort del dictador Francisco Franco el 1977 donaren lloc a les Corts Constituents, que commemoren l'aniversari este divendres.
Un dels actes per a celebrar l'efemèride ha sigut una jornada de portes obertes a la ciutadania al Congrés, que s’ha obert al públic. A més, la cambra baixa s’ha engalanat amb antics cartells electorals de l'època per a submergir els visitants en l'atmosfera predemocràtica.
També les persones que hi treballen s’han vestit a la moda dels anys setanta i, per primera vegada, han representat moments històrics d’aquell any 1977. Tot un luxe per a les persones que han visitat el Congrés durant la jornada.
Una vegada dins, el succés que posà en dubte la democràcia continua sent protagonista. Els forats dels trets que el coronel de la Guàrdia Civil Antonio Tejero va disparar al sostre de la cambra han acaparat totes les mirades de les persones curioses que hi han anat per a conéixer este emblemàtic edifici.
Més llegit
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
El Consell reforça les mesures contra la pesta porcina i ultima un decret sobre senglars
-
Avancen les obres de recuperació de les Covetes de Sant Joan del Mercat de València
-
La jutgessa de Catarroja investiga la mort de huit residents en habitatges socials de la Generalitat el dia de la dana