Portes obertes al Congrés per a celebrar l’aniversari de les primeres eleccions democràtiques
Per primera vegada s’hi han representat moments històrics d’aquell any 1977
Les primeres eleccions democràtiques a Espanya després de la mort del dictador Francisco Franco el 1977 donaren lloc a les Corts Constituents, que commemoren l'aniversari este divendres.
Un dels actes per a celebrar l'efemèride ha sigut una jornada de portes obertes a la ciutadania al Congrés, que s’ha obert al públic. A més, la cambra baixa s’ha engalanat amb antics cartells electorals de l'època per a submergir els visitants en l'atmosfera predemocràtica.
També les persones que hi treballen s’han vestit a la moda dels anys setanta i, per primera vegada, han representat moments històrics d’aquell any 1977. Tot un luxe per a les persones que han visitat el Congrés durant la jornada.
Una vegada dins, el succés que posà en dubte la democràcia continua sent protagonista. Els forats dels trets que el coronel de la Guàrdia Civil Antonio Tejero va disparar al sostre de la cambra han acaparat totes les mirades de les persones curioses que hi han anat per a conéixer este emblemàtic edifici.
Més llegit
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"
-
Investiguen una dona per haver provocat, presumptament, un incendi a Onda
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
"Gaza està en flames": Israel inicia la invasió de la capital de la Franja
-
Onda instal·larà refrigeradors en tots els centres educatius per a combatre la calor dels mesos d’estiu
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Les notícies del migdia
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA